A Peugeot bemutatta a frissített E-308 és E-308 SW modelleket, amelyek mostantól nagyobb akkumulátorral, fejlettebb fedélzeti rendszerekkel és látványos dizájnfrissítéssel lépnek piacra. A modellfrissítés egyszerre szól a hatótáv növeléséről és a digitális kényelmi funkciók bővítéséről.
Nagyobb akkumulátor, hosszabb hatótáv
Az egyik legfontosabb újdonság az új, 58,4 kWh-s akkumulátor, amelyből 55,4 kWh hasznosítható. Ez érezhető előrelépés az eddigi 54 kWh-s (51 kWh nettó) telephez képest. A Peugeot szerint a modell WLTP-hatótávja immár 450 kilométer, ami jelentős javulás a korábbi 412 kilométerhez képest.
A hajtáslánc ugyanakkor változatlan: továbbra is a Stellantis és a Nidec közös vállalatának 115 kW-os villanymotorja dolgozik az autóban. A rendszer maradt a 400 voltos architektúra, így a töltési teljesítmény is lényegében azonos.
Töltés: gyorsabb nem lett, de új lehetőségek érkeztek
A gyártó szerint 100 kW-os villámtöltőn 20–80% közötti szintig 32 perc szükséges a töltéshez. Bár ez a mai piaci trendekhez képest kissé lassúnak számít, az autó háromfázisú, 11 kW-os fedélzeti AC-töltővel már alapfelszereltségként érkezik.
Újdonság a Vehicle-to-Load (V2L) képesség, amely akár 3,5 kW teljesítményt biztosíthat külső eszközök számára. Ez különösen hasznos lehet például kempingezésnél vagy elektromos szerszámok működtetésénél. A funkció használatához egy speciális adaptert kell megvásárolni a Peugeot kínálatából.
Plug&Charge és okos töltéstervezés
2026 tavaszától szoftverfrissítés révén érkezik a Plug&Charge funkció, amely lehetővé teszi, hogy a töltőoszlop automatikusan azonosítsa az autót. Ennek köszönhetően nem lesz szükség kártyás vagy applikációs hitelesítésre, a fizetés közvetlenül az autó kijelzőjén, illetve a Free2move Charge alkalmazásban történik majd.
Szintén jelentős újdonság az új fedélzeti töltéstervező, amely dinamikusan számolja az útvonalat a valós fogyasztás, a forgalmi viszonyok és a terepviszonyok alapján. Ez hatalmas előrelépés a korábbi statikus rendszerhez képest, ahol a töltőpontokat csak manuálisan lehetett megadni.
Megújult külső és aerodinamikai fejlesztések
A modell a Peugeot új dizájnnyelvét kapta meg, amelyet először az E-3008 és E-5008 modelleken láthattunk. Eltűnt a korábbi hűtőrács és a lökhárítóba nyúló LED-nappali fény, helyükre dinamikus hűtőrács és a márka jellegzetes háromkarom-fénydizájnja került.
A GT felszereltségi szinttől kezdve újdonságként világító Peugeot-logó díszíti az orr-részt. Az aerodinamikailag optimalizált felnik és az új lökhárító nemcsak a sportos megjelenést, hanem a kedvezőbb légellenállást is szolgálják.
Mikor érkezik és mennyibe kerül?
A megrendelések 2025 őszétől indulnak, a pontos árakat egyelőre nem közölte a Peugeot. Jelenleg az E-308 alapára 37 435 font, ugyanennyiért indul az E-308 SW kombi változat is. A frissített modellek piaci bevezetése minden bizonnyal meghatározó lesz a kompakt elektromos autók szegmensében.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!