A Nissan egy lépéssel közelebb került a szilárdtest-akkumulátorok sorozatgyártásához, miután együttműködést kötött az amerikai LiCAP Technologies vállalattal. A közös munka döntő jelentőségű lehet, hiszen eddig a technológia főként laboratóriumokban működött, ipari szinten azonban rengeteg akadály lassította a bevezetést.
Miért számítanak a szilárdtest-akkumulátorok a „szent grálnak”?
A szilárdtest-akkumulátorokat az elektromos autózás jövőjének tartják. Nem véletlenül: olcsóbb gyártást, nagyobb hatótávot, gyorsabb töltést és biztonságosabb működést ígérnek, mint a jelenlegi lítium-ionos cellák. A tömeggyártás eddig technológiai és költségbeli nehézségekbe ütközött, ezért minden előrelépés hatalmas jelentőséggel bír az iparág számára.
A LiCAP technológia előnye: oldószer nélkül
A Nissan és a LiCAP együttműködése a száraz elektródagyártásra épít. A LiCAP saját Activated Dry Electrode technológiája lehetővé teszi, hogy a hagyományos, oldószer-alapú folyamatot elhagyják. Ezáltal nincs szükség szárításra és oldószer-visszanyerésre, ami nemcsak a gyártási költségeket csökkenti, hanem jelentősen mérsékli a környezeti terhelést is. Az új eljárás emellett hatékonyabb és jobb teljesítményű akkumulátorcellákat eredményezhet.
A Nissan ütemterve: 2028 a kulcsdátum
A japán autógyártó idén nyitotta meg első szilárdtest-akkumulátor gyártósorát Jokohamában. A tervek szerint 2028-ra jelennek meg az első Nissan modellek szilárdtest-akkumulátorral, miközben folyamatosan zajlik a kutatás-fejlesztés, hogy a technológia minél hamarabb piacképes legyen.
Christop Ambland, a Nissan európai terméktervezési igazgatója nyáron az Auto Expressnek így nyilatkozott: „Az első járművek 2028-ra készen fognak állni a szilárdtest-akkumulátorokra.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!