Három egykori Tesla-mérnök – Harry Fox, Connor Selwood és Hugh Leckie – 60 millió fontos befektetést szerzett az Egyesült Királyság új elektromosautó-töltőhálózata, a Hubber elindítására. Az alapítók korábban a brit Tesla Supercharger-hálózat kiépítését vezették, ahol több mint 100 töltőállomás és 1200 ultragyors töltő telepítéséért feleltek. Miután a Tesla 2024 áprilisában bezárta brit Supercharger-divízióját, a csapat saját vállalkozásba kezdett.
Londonban nyílik az első Hubber töltőhub
Az első Hubber töltőállomás 2025. augusztus 20-án nyílik meg London Forest Hill városrészében, az Antin tulajdonában lévő RAW Charging együttműködésével. A tervek szerint a kezdeti szakaszban 30 nagy teljesítményű városi töltőhub épül ki, amelyek együttesen 100 MW hálózati kapacitással rendelkeznek majd.
A városi töltés a legnagyobb kihívás
Harry Fox, a Hubber vezérigazgatója szerint a korai időszakban az elektromobilitás az autópályák melletti ultragyors töltést helyezte előtérbe, azonban ma már a városi flottaüzemeltetők – taxik, fuvarmegosztó autók, futárfurgonok és buszok – villamosítása jelent kihívást. „A városi infrastruktúra komoly lemaradásban van, miközben a kereslet történelmi csúcsra emelkedett” – mondta Fox, kiemelve, hogy a nagy teljesítményű töltőhubok kulcsszerepet játszanak a fenntartható működésben.
Moduláris megoldással gyorsítanák a telepítést
A Hubber egyedi modellje a városi telkek előre megvásárlására, megawattos hálózati csatlakozások lekötésére és engedélyek előkészítésére épül. Így a helyszínek moduláris formátumban, azonnali üzembe helyezésre készen állnak majd a szolgáltatók és flottapartnerek számára. Ezzel a módszerrel a vállalat megpróbálja kiküszöbölni azokat a problémákat, amelyekkel még a tapasztalt töltőszolgáltatók is küzdenek: a drága városi telkek, a hálózati korlátok és a bonyolult engedélyezési eljárások.
Befektetők szerint mérföldkő lehet
A finanszírozási kört James Bayliss, az Elliott Advisors (UK) korábbi vezető kereskedője, valamint Christopher Fox, a British Business Bank volt pénzügyi igazgatója vezette. Bayliss szerint a városi villanyautó-töltés az Egyesült Királyság egyik legnagyobb infrastrukturális kihívása, és a Hubber csapata most megkapta a szükséges erőforrásokat ahhoz, hogy érdemben foglalkozzon a problémával. „Munkájuk várakozásaink szerint jelentős és tartós hatást gyakorol majd az ország villamosítására” – hangsúlyozta.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!