A Volkswagen az Xpenggel együtt belsőégésű autókat is villanyosít Kínában

0

Volkswagen és kínai partnere, az Xpeng új szintre emelik a több mint egy éve tartó stratégiai együttműködésüket. Az eredetileg elektromos járművekhez fejlesztett E/E (elektromos/elektronikai) architektúra mostantól nemcsak a CMP és MEB platformos modellekhez, hanem a plug-in hibridekhez és belső égésű motoros autókhoz is elérhető lesz – kizárólag a kínai piacon.

Az együttműködés kiterjesztése

Az Xpeng közleményében hangsúlyozta, hogy a partnerség bővítése újabb mérföldkő a hosszú távú kooperációban. A vállalat szerint az új megállapodás folyamatos stratégiai értékteremtést biztosít mindkét fél számára. A közös munka célja, hogy a Volkswagen növelni tudja versenyképességét a világ legnagyobb autópiacán, ahol az elektromos és hibrid modellek mellett továbbra is nagy kereslet van a hagyományos hajtásláncokra.

Az eddigi lépések idővonala

A Volkswagen és az Xpeng 2023 júliusában kötötte az első együttműködési megállapodást. Ezt követte:

  • 2024 februárjában egy keretmegállapodás a jövőbeni közös fejlesztésekről.
  • 2024 áprilisában megszületett a döntés a China Electronic Architecture (CEA) kifejlesztéséről, amelyet eredetileg a CMP platformba szántak.
  • 2024 júliusában a projektet kiterjesztették a kínai piacra szánt MEB-platformos Volkswagen modellekre is.

Az európai piacra készülő MEB-modellek ugyanakkor ekkor sem tartoztak bele a tervekbe, és a mostani bővítés is kizárólag Kínát érinti.

Elektromos architektúra a belső égésű modellekben

A mostani fejlesztés különlegessége, hogy az eredetileg elektromos autókhoz tervezett CEA architektúrát sikerült úgy átalakítani, hogy belső égésű motoros és plug-in hibrid platformokon is működjön. Bár az Xpeng nem részletezte, hogy pontosan mely Volkswagen-modellek kapják meg a rendszert, a közlemény szerint a megoldás már validáláson is átesett.

Ez a lépés azt jelenti, hogy Kínában jelentősen nő majd azon Volkswagen modellek száma, amelyek az iparágban élenjáró E/E architektúrát alkalmazzák. A gyártó szerint ez platformszintű költségcsökkentést és fokozott versenyképességet biztosít a vállalat számára.

A Volkswagen célja: gyorsabb szoftver és OTA-frissítések

A partnerség bővítésével a Volkswagen célja, hogy felgyorsítsa szoftveralapú stratégiáját. A vállalat rövidebb fejlesztési ciklusokatgyorsabb szoftverfrissítéseket és over-the-air (OTA) frissítéseket ígér. Ez azért is kiemelten fontos, mert a Volkswagen korábban sok kritikát kapott túl bonyolult E/E architektúrája miatt, ami hátráltatta a szoftverfejlesztéseket.

Vezetői nyilatkozatok

He Xiaopeng, az Xpeng elnöke és vezérigazgatója kiemelte: „Ez a kiterjesztett technikai együttműködés nemcsak a hosszú távú stratégiai partnerségünkbe vetett kölcsönös bizalmat jelzi, hanem kiemeli az okos elektromos járműtechnológiák folyamatos innovációja iránti elkötelezettségünket és jövőképünket.”

Ralf Brandstätter, a Volkswagen kínai vezetője hozzátette: „Nem korlátozzuk a technológiai kiválóságot egyetlen hajtáslánc-típusra. Márkáink minden szegmensben a legfejlettebb megoldásokat kívánják nyújtani az ügyfeleknek. A China Electronic Architecture kiterjesztésével a belső égésű flottánkra erősítjük technológiai vezető pozíciónkat a hagyományos hajtáslánc-szegmensben. Ezzel párhuzamosan rendszerszinten csökkentjük a költségbázisunkat, lehetővé téve, hogy a rendkívül versengő kínai autópiacon továbbra is vonzó ajánlatokat kínáljunk vásárlóinknak.”

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!