Így gyártana olcsó elektromos autókat a Ford

0

A Ford 2027-től bemutatja az Egyesült Államokban legújabb akkumulátoros-elektromos meghajtású pickupját, amely a vadonatúj Universal EV Platform műszaki alapra épül, és mindössze 30 000 dolláros kezdőáron lesz kapható. Ez a lépés nemcsak új korszakot nyit az olcsó villanyautók piacán, hanem az amerikai piacon az Escape szabadidő-autó (Európában Kuga) búcsúját is jelenti.

Európai és amerikai stratégiaváltás

Európában a Ford jelenleg főként meglévő platformjaira, valamint a Volkswagen MEB-alapjára épített elektromos modellekkel van jelen. Az USA-ban viszont most mutatták be a vállalat új, Universal EV Platform nevű műszaki alapját. A moduláris felépítés és a gyártási folyamat átszervezése lehetővé teszi a jelentősen kedvezőbb árú akkumulátoros-elektromos autók előállítását, a méretgazdaságosság előnyeivel.

Az első ilyen modell egy kompakt, Ranger-méretű, duplafülkés pickup lesz, amely 2027-ben kerül piacra.

Kaliforniai fejlesztés és belső startup

A Ford a projekt megvalósításához egy belső startupot hozott létre Kaliforniában, három időzónányira a detroiti központtól. A mérnökök újragondolták az autógyártás minden elemét, és ahol szükséges volt, átalakították a folyamatokat a jobb minőség és hatékonyság érdekében.

Az új platformra épülő modellek 20%-kal kevesebb alkatrészből és 25%-kal kevesebb kötőelemből állnak, 40%-kal kevesebb munkaállomást igényelnek, az összeszerelés pedig 15%-kal gyorsabb. Bár a gyártási folyamat a beszállítóknál több munkát jelent, a végső összesített megtakarítás így is jelentős.

A gyártás új rendszere szerint az összeszerelés három párhuzamos gyártósoron történik: külön készül az orr-rész, a középrész és a far, amelyek később egyesülnek.

Új felépítés és alumíniumöntvények

Az új gyártási struktúra alapja a nagy méretű, egységes alumíniumöntvények alkalmazása az orr- és far-moduloknál. Ezek egy ponton kapcsolódnak a strukturális akkumulátort magában foglaló utascellához, majd a megszokott módon fejezik be az összeszerelést. A Louisville-i üzem lesz az első, amely átáll az új technológiára, ezzel pedig az Escape gyártása az USA-ban megszűnik.

A modern T-modell szerepében

A Ford az új, Universal EV Platform alapú pickupot az Egyesült Államok modern T-modelljeként pozicionálja. Az utastér tágasabb lesz, mint a Toyota RAV4-ben, az első csomagtér extra pakolóhelyet kínál, a plató pedig akár egy szörfdeszka szállítására is alkalmas.

A platóbélés alatt zárható tárolóhely is kialakítható, amely a hátsó ülés alá nyúlik. Az elektromos rendszer 1,3 kilométerrel kevesebb kábelt tartalmaz, mint a Ford első generációs villany-SUV-ja, ami 10 kilogrammnyi réz- és szigetelőanyag-megtakarítást jelent. Teljesítményben a pickup a négyhengeres Mustang gyorsulását hozza, a pontos műszaki adatokat és a lítium-vas-foszfát akkumulátor részleteit azonban a Ford később árulja el.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!