Brutálisan jó áron érkezik az MG4 elektromos autó új generációja

0

A kínai állami tulajdonú SAIC Motor hivatalosan is elindította az új generációs MG4 elektromos autó előértékesítését, amely négyféle változatban érhető el, már 73 800 jüanos indulóáron. Ez az ár alig marad el a 9000 eurótól, és a SAIC szerint közel 47%-kal olcsóbb, mint az előző modell generáció belépőverziója. A gyártó azt is jelezte, hogy az árak a piaci bevezetéskor tovább mérséklődhetnek, így az MG4 még kedvezőbb ajánlattá válhat a vásárlók számára.

Jön az ötödik változat – fél-szilárdtest akkumulátorral

A legnagyobb figyelmet azonban az ötödik verzió kapja majd, amely 2025 végéig érkezik, és fél-szilárdtest akkumulátorral lesz felszerelve. A modell árát szeptemberben jelentik be, és ez lehet az egyik első sorozatgyártású jármű, amely ilyen fejlett akkumulátortechnológiát kínál. A fél-szilárdtest rendszer előnyei közé tartozik a jobb hidegtűrésnagyobb energiasűrűség, valamint a háromirányú tűszúrásos biztonsági teszt sikeres teljesítése füstképződés nélkül.

A SAIC közlése szerint a modell –7 °C-on történő előmelegítést követően is megőrzi hatótávja akár 75%-át, ami a téli használat során jelentős előnyt kínál a versenytársakkal szemben.

Hatótáv, akkumulátor és hajtáslánc – technikai részletek

Az új MG4 az E3 elektromos padlólemezre épül, és 120 kW teljesítményű, 250 Nm nyomatékú állandó mágneses szinkronmotor hajtja. A végsebesség eléri a 160 km/h-t. Kétféle LFP akkumulátorcsomag választható: egy 42,8 kWh-s, amely 437 kilométeres CLTC-hatótávot kínál, illetve egy 53,9 kWh kapacitású változat, amely akár 530 kilométert is megtehet egy töltéssel. A gyorstöltés 30-ról 80 százalékra körülbelül 20 percet vesz igénybe, az energiafogyasztás pedig 10,4 kWh 100 kilométerenként.

CTB struktúra, alumínium–ritkaföldfém ötvözet és vízállóság

Az MG4 CTB (cell-to-body) akkumulátorintegrációs megoldást alkalmaz, amely 31 000 Nm/° torziós merevséget biztosít, hozzájárulva a jármű strukturális szilárdságához. A rendszer IP67 és IP69K szabványok szerinti vízállósággal rendelkezik, így fokozott biztonságot nyújt extrém körülmények között is. A SAIC 500 millió jüant, azaz mintegy 68,7 millió amerikai dollárt fektetett az új akkumulátorszerkezet fejlesztésébe. A konstrukcióban lanthánum és cérium alapú alumínium–ritkaföldfém ötvözetet alkalmaztak, ami növeli a hőállóságot és a mechanikai stabilitást.

Új dizájn és technológia – korszerűbb, mint valaha

A frissített MG4 jelentős külső és belső megújuláson is átesett. Az új modell nyílhegy formájú LED-es hátsó lámpákatvilágító MG-logót, valamint új fényezési opciókat (pl. Donglai Purple és Coral Red) kínál. A jármű 16 és 17 hüvelykes kerekeken gurul.

A fedélzeten egy 15,6 hüvelykes, 2.5K felbontású érintőképernyő kapott helyet, amelyet a Qualcomm Snapdragon 8155 processzor hajt. Az infotainment rendszer része az MG×Oppo Smart Mobility szoftvercsomag, amely támogatja az AI-alapú hangvezérléstdigitális kulcsokat, valamint kompatibilis Android, Apple, Huawei és Xiaomi eszközökkel is. A jövőben OTA-frissítésekkel még több funkció válik elérhetővé, például a távoli parkolás vagy a gyalogos navigációval támogatott járműhöz való visszatérés.

Méret és versenytársak a kompakt szegmensben

Az új MG4 a kompakt elektromos autók kategóriájába tartozik, méretei a következők: 4,4 méter hosszú, 1,84 méter széles, 1,55 méter magas, tengelytávja pedig 2,75 méter. Közvetlen riválisai közé tartozik a Volkswagen ID.3, a BYD Dolphin, valamint a Firefly EV, amelyet a Nio új almárkája fejlesztett ki.

Tiszta lappal indul az MG4 új generációja

Bár az MG4 neve ismerős lehet, a SAIC hangsúlyozza, hogy a 2025-ös verzió nem egyszerű modellfrissítés, hanem egy teljesen új fejlesztés. A korábbi MG4 például 125 kW-os motorral és 64 vagy 77 kWh-s akkumulátorral készült, míg az új változat minden kulcstéren eltérő specifikációval érkezik.

Az MG4 továbbra is a SAIC kínai gyárában készül – a cég 2005-ben vásárolta fel a brit MG márkát. A jelenlegi MG4 modell 2022 óta kapható, de eddig gyengébb eladásokat produkált, mint az MG5. Az új generációtól azonban a SAIC komoly piaci áttörést vár, különösen a technológiai újdonságok és az agresszív árképzés révén.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!