Megmarad a benzines Nissan Juke az elektromos változat mellett

0

Bár a Nissan Juke tisztán elektromos változata 2026-ban érkezik, úgy tűnik, a gyártó nem szakít teljesen a belső égésű motorral szerelt kivitel gyártásával. Az Automotive News beszámolója szerint a benzines Juke egyelőre a kínálat része marad, ami azt jelzi, hogy a Nissan rugalmasabban kezeli az elektromos átállást, mint ahogy korábban tervezte.

Hatalmas beruházás az elektromos jövő érdekében

A Nissan a közelmúltban jelentette be, hogy 3 milliárd fontot, azaz mintegy 3,9 milliárd dollárt fektet az Egyesült Királyságban található sunderlandi gyárába. A cél, hogy három fontos modell – LEAF, Qashqai és Juke – teljesen elektromos változatban is ott készülhessen. A gyártási ütemterv szerint:

  • LEAF EV: már 2025-ben érkezik
  • Juke EV: 2026-ra várható
  • Qashqai EV: 2027-ben jelenik meg

Ez a három modell kulcsfontosságú szerepet játszik a Nissan elektromobilitási stratégiájában, amely hosszú távon a zéró emissziót célozza.

A benzines Juke még maradhat – de meddig?

A Juke a Qashqai után a Nissan második legnépszerűbb modellje Európában, ezért nem meglepő, hogy a japán gyártó nem akarja egyik napról a másikra megszüntetni a hagyományos hajtásláncot. A villanyautók iránti kereslet és a szabályozási környezet ugyanis országonként erősen eltér. Ezért a Nissan az e-POWER hibrid rendszerrel próbál átmenetet képezni, amelyet először a Qashqai új változatában mutattak be.

Ez az egyedi hibrid hajtáslánc úgy működik, hogy a kerekeket mindig villanymotor hajtja, míg a belső égésű motor csak generátorként működik, azaz kizárólag az akkumulátor töltéséért felel. A gyártó állítása szerint a rendszer:

  • 4,5 literes átlagfogyasztást kínál 100 kilométerre
  • Akár 1200 kilométeres hatótávval (WLTP) is képes működni

Valószínű, hogy hasonló megoldás jöhet a Juke következő generációjába is, így egyes piacokon párhuzamosan futtathatják az elektromos és hibrid verziókat.

A villanyos stratégia akadályokba ütközik

Bár a Nissan ambiciózus terveket vázolt fel az elektromosítás terén, bizonyos jelek mégis óvatosságra intenek. A Kyodo News japán hírügynökség és a Reuters értesülései szerint a vállalat már csökkentette a 2026-ra tervezett új LEAF gyártási volumenét. Emellett az Egyesült Államokban is csúszás várható két új elektromos modell bevezetésében, amelyeket a canton-i üzem gyártott volna.

Mindez arra utal, hogy a Nissan újratervezi a gyártási prioritásait, és a kereslet, valamint az ellátási lánc kihívásai alapján rugalmasabb ütemezést alkalmaz.

Új LEAF: kompakt SUV formában, jobb hatótávval

A Nissan 2025 végéig piacra dobja a teljesen megújított LEAF-et, amely nemcsak dizájnban szakít a múltjával, hanem kompakt SUV-ként új szegmenst céloz meg. Az új modell nagyobb hatótávot, gyorsabb töltést és technikai fejlesztéseket ígér, ezzel még versenyképesebbé téve az elektromos kínálatot.

A kulcskérdés: maradjon-e a benzines Juke?

Mindezek fényében jogosan merül fel a kérdés: érdemes-e a Nissan számára továbbra is kínálni a Juke benzines vagy hibrid verzióját, vagy itt az ideje teljesen átállni a villanyhajtásra, ahogy az eredeti stratégia diktálta? A válasz jelenleg úgy tűnik: a piaci realitások és a regionális eltérések miatt a rugalmasság kifizetődőbb lehet, még ha ez kompromisszumokat is jelent az elektrifikációs célok terén.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!