2025 első felében nem a BYD Seagull, és nem is a Tesla Model Y, hanem a Geely Xingyuan, más néven Star Wish lett Kína legtöbb példányban értékesített autója – függetlenül attól, hogy elektromos vagy hagyományos hajtású járműről van szó. Ez hatalmas siker a Geely számára, hiszen az alacsony árkategóriás modell már induló árával is komoly versenyelőnyt teremtett.
A Geely lenyomta a BYD-t és a Teslát az eladási listán
A kínai Yiche autóipari szakportál statisztikái szerint 2025 első félévében a Geely Xingyuanból közel 205 000 darab talált gazdára, amivel maga mögé utasította a BYD Seagullt (174 912 db) és a Tesla Model Y-t (171 491 db). Ez különösen figyelemre méltó, mivel 2024-ben még a Tesla és a BYD csatáztak az első helyért, míg 2025-ben egy új szereplő vette át a vezetést.
A Geely modellje alacsony árának és praktikus specifikációinak köszönhetően robbant be a piacra. Az autó indulóára 69 800 kínai jüan, ami átszámítva kevesebb mint 10 000 dollár. Ezzel a legolcsóbb, de használható hatótávot biztosító villanyautók közé sorolható.

Kétféle CATL-akkumulátor, akár 410 km hatótávval
A Geely Xingyuanhoz kétféle LFP-akkumulátorcsomag választható a CATL-tól. A kisebb, 30,12 kWh kapacitású akkumulátor CLTC-szabvány szerint 310 kilométeres hatótávot nyújt, míg a nagyobb, 40,16 kWh-s verzió 410 kilométert tud egy töltéssel. Ezek az értékek tökéletesen megfelelnek a városi és elővárosi közlekedési igényeknek.
A BYD Seagull még mindig versenyben van
Bár most a Geely modellje került a lista élére, a BYD Seagull továbbra is erős szereplő a piacon. A közel havi 30 000 darabos eladással stabilan tartja magát az élmezőnyben. A BYD ráadásul újabb árversenyt indított, ugyanis a Seagull 2025 elején 55 800 jüanos áron (kb. 7 800 dollár) volt elérhető, ami jelentős árcsökkenés a korábbi, 69 800 jüanos indulóárhoz képest. Ez az ár a Geely Xingyuannal azonos árszinten mozog, így éles verseny alakult ki a két modell között.
A Wuling, a BYD Qin és a Xiaomi SU7 is erősített
Az eladási rangsor további helyezettjei között a Wuling Hongguang MINI EV áll a negyedik helyen 171 046 példánnyal, míg a BYD Qin PLUS 163 603 eladott darabbal lett ötödik. A hatodik helyet a Xiaomi SU7 szerezte meg, amelyből már több mint 155 000 darabot értékesítettek, pedig gyártási kapacitása még mindig korlátozott. A Xiaomi prémium sportmodellje az év második felében akár még feljebb is kapaszkodhat a ranglistán.
A Tesla Model Y megtartotta vezető pozícióját a prémium szegmensben
Habár a Tesla Model Y leszorult az összesített dobogóról, továbbra is Kína legkeresettebb prémium elektromos autója maradt. A 171 491 darabos eladással stabil pozíciót képvisel a kategóriájában, de a Xiaomi SU7 gyors térnyerése már most is veszélyt jelent rá. A Tesla tehát továbbra is erős a felső kategóriában, de a jövőbeli trendek alakulása kérdéses.
Egyre élesebb a verseny Kína villanyautó-piacán
Kína a világ legnagyobb elektromosjármű-piaca, és a 2025-ös év első fele megmutatta, hogy az alacsony árú, de versenyképes tudású modellek térnyerése folytatódik. A Geely Star Wish példája is azt mutatja, hogy a piaci sikerhez nem feltétlenül prémium dizájn vagy hosszú hatótáv szükséges, hanem megfizethető ár és megbízható alapfunkciók.
A második félév izgalmasan alakulhat, hiszen a Xiaomi SU7 gyártása felpöröghet, a BYD további árkedvezményekkel válaszolhat, a Geely pedig újabb modellekkel rukkolhat elő. Egy biztos: a kínai elektromosautó-gyártók közti verseny fokozódik, és ezzel párhuzamosan az exportpiacokon is egyre nagyobb nyomást helyeznek a globális szereplőkre.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!