Megfizethető elektromos SUV-t dob piacra a Leapmotor Európában

0

A Leapmotor B10 hivatalosan előrendelhető Európában, és egyes országokban már 2025. július 30-án megnyílik a rendelési időszak. A modell alapára 29 900 euróról indul, ami egyértelműen azt jelzi, hogy a kínai márka komoly árversenyre készül a kompakt elektromos SUV-piacon.

Stellantis közlése szerint a B10 „az egyik legversenyképesebb elektromos SUV lesz a saját kategóriájában”, különösen ha a cégcsoport többi, C-szegmensbeli modelljéhez hasonlítjuk. Például a hosszabb, de 46 000 euró fölötti árú Opel Grandland Electric is drágább belépőszinttel rendelkezik. A B10 elsőként csak kijelölt országokban lesz rendelhető július végétől.

Kompakt kategóriás áttörés Kínából

Ez az első Leapmotor modell, amelyet kifejezetten a nagy darabszámú európai kompakt SUV-piacra szánnak. A márka termékpalettájában a városi kisautó T03 és a középkategóriás C10 közé pozicionálják. A B10 a vadonatúj LEAP 3.5 platformra épül, 4,52 méter hosszúsággal, 1,89 méteres szélességgel és 2,74 méteres tengelytávval. Méreteiben a BYD Atto 3 közvetlen riválisa, azonban jóval alacsonyabb árcédulával. Míg az Atto 3 például az Egyesült Királyságban 37 705 fonttól indul, a B10 jelentős árelőnyt biztosít.

Akkumulátor és hatótáv: két opció, versenyképes teljesítmény

Az alapmodellhez 56,2 kWh-s LFP akkumulátor tartozik. Az európai WLTP-hatótáv előzetes becslése szerint ez 361 kilométert jelenthet, de a hivatalos értékek még változhatnak a homologizáció során. A nagyobb, 67,1 kWh-s akkumulátorral szerelt verzió 434 kilométeres hatótávot kínál a WLTP szabvány szerint, azonban a kínai CLTC ciklushoz képest ez akár 150 kilométerrel kevesebb lehet. A nagyobb akkumulátor árát a Stellantis egyelőre nem közölte, így jelenleg csak az alapár ismert.

Töltési sebesség: komoly versenyelőny a kínai riválisokkal szemben

Leapmotor B10 akár 168 kW-os DC gyorstöltésre is képes, így az akkumulátor 30%-ról 80%-ra akár 20 perc alatt feltölthető. Bár a szokásos 10–80%-os töltési időt nem adta meg a gyártó, az adatok alapján a töltési teljesítmény a kategória élvonalába tartozikAC oldalon a modell 11 kW-os töltést kínál mindkét akkumulátor-verzióhoz.

kínai változathoz képest az európai alapmodell hajtómotorja 132 kW-os, 175 Nm nyomatékkal. A drágább verzió 160 kW teljesítményt és 240 Nm-t nyújt, amely az európai kínálatban akár alapfelszereltség is lehet, hiszen a sajtóközlemény 218 lóerőt említ, ami a nagyobb motorra utal.

Felszereltségi szintek: Life és Design

Az alapkivitel, a Life, már 29 900 euróért is szokatlanul gazdag felszereltséget kínál1,8 m²-es panorámatető elektromos árnyékolással, 18 colos alufelni, 360 fokos kamera és vezetéstámogató csomag is jár az indulóárhoz. A magasabb Design felszereltség további prémiumelemeket kínál, például fűthető és szellőztethető, elektromosan állítható első üléseket, „öko bőr” kárpitot és hangulatvilágítást.

Digitális élmény, prémium belső tér

A Leapmotor a kategórián belüli egyik legnagyobb utasteret ígéri. Ehhez társul egy 14,6 colos, 2.5K felbontású érintőképernyő, valamint egy Snapdragon 8155 chip, amely gyors, okostelefon-szintű felhasználói élményt biztosít. Az Apple CarPlay és Android Auto funkciók OTA-frissítéssel érkeznek 2025 decemberétől. A modellhez 17 vezetéstámogató rendszer és 360 fokos kamera is tartozik, utóbbi a kategóriában még ritkaságszámba megy.

Méretek és nyitott kérdések

A gyártó közölt néhány belső térbeli adatot: az utastér hossza 2,39 méter, a hátsó ülések közötti szélesség 1,40 méter, a fejtér pedig elöl 1,03, hátul 1,01 méter. Azonban a csomagtartó térfogata és a vontatási kapacitás még nem ismert, akárcsak a Design felszereltség és a nagy akkumulátor árképzése – ezekre várhatóan szeptember 1-jén derül fény, amikor a hivatalos rendelési időszak is kezdetét veszi.

Európai gyártás kérdőjelei

A B10 gyártási helyszíne egyelőre nem megerősített. Bár iparági hírek szerint a spanyolországi Zaragoza Stellantis-üzemben indulhat meg a termelés 2026 elején, erről még nem született hivatalos bejelentés. Addig is a járművek Kínából érkeznek, ami uniós importvámokkal növelheti az árat. Ennek ellenére a kínai árhoz képest így is nagy az európai árkülönbség, hiszen Kínában a modell már 12 000 eurónak megfelelő összegtől elérhető.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!