Látványos változásokat hozott 2025 első fele a hazai használt elektromos autók piacán. A Használtautó.hu adatai szerint jelentős áresés figyelhető meg szinte minden népszerű típus esetében, a legnagyobb visszaesést azonban a Tesla Model 3 produkálta. A modell átlagára egy év alatt 2,7 millió forinttal csökkent, ami 16,7%-os árcsökkenést jelent – ezzel párhuzamosan az érdeklődések száma háromszorosára nőtt.
A Tesla vezeti a lejtmenetet – és a keresletet is
A Tesla Model 3 már nemcsak technológiai szempontból számít kiemelkedőnek, hanem az ár-érték arányát tekintve is. A 2025 első felében mért adatok szerint 22 600 érdeklődés érkezett a modellre, és 2800 elérhető hirdetés közül választhattak a vásárlók. Az autók átlagos futásteljesítménye 110 ezer kilométer volt, és jellemzően 4,6 éves példányokról beszélhetünk.
Ezzel szemben a korábbi listavezető, a BMW i-sorozat, visszaszorult a második helyre: bár még mindig komoly az érdeklődés iránta (11 850 megkeresés), az átlagár 9,6 millió forint, ami a prémiumabb új modellek (i4, i5, i7) megjelenésének tudható be.
Olcsóbbak lettek az elektromos autók – akár 5 millió alatt is
A Nissan Leaf a harmadik legnépszerűbb használt villanyautóvá vált, ára 15,2%-kal csökkent egy év alatt, így jelenleg 4,99 millió forintos átlagáron elérhető. Ez már a belépő szintű, jó állapotú elektromos autók számára is nyitva hagyja az ajtót a szélesebb közönség számára. A Leafek átlagosan 82 ezer kilométert futottak és 6,4 évesek.
A Hyundai Kona Electric ára is mérséklődött: 9,9%-kal csökkent az előző évhez képest, így az aktuális átlagár 8,15 millió forint. A Tesla Model Y még mindig drágább kategória, 14,6 milliós átlagárral, de ez is 12,9%-os esést jelent – a kereslet pedig megugrott, 41,8%-kal többen érdeklődtek iránta, mint tavaly.

Új belépők: Volkswagen ID.3 és Kia Niro
A lista meglepetése a Volkswagen ID.3, amely most először került be a 10 legnépszerűbb elektromos modell közé, mindjárt a nyolcadik helyen. A típus újkori ára 12,6 millió forinttól indul, de a használt példányok 8,6 milliós átlagáronis elérhetők – 30%-os árelőnyt kínálva. Az ID.3 átlagosan 66 ezer kilométert futott, és 3,8 éves.
Szintén egyre népszerűbb a Kia Niro EV, amely szintén kedvező ár-érték arányú alternatívát kínál a környezettudatos vásárlóknak.
Mi okozza az árcsökkenést?
A használtpiaci áresés hátterében több tényező áll. Az egyik legfontosabb a Tesla agresszív árazása az új járműveknél, amely közvetlenül lejjebb nyomta a használt Teslák értékét is. Emellett a kínálat robbanásszerű bővülése – különösen a kínai gyártók térnyerésével – szintén hozzájárult az árverseny fokozódásához.
Ahogy Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője fogalmaz: „A Tesla új modelljeinek folyamatos árcsökkentése rákényszerítette a többi gyártót is a korrekcióra, hogy versenyképesek maradhassanak. Emellett egyre több, használtan elérhető elektromos autó kerül a piacra – ez is lefelé húzza az árakat. Az eredmény pedig az, hogy ma már sokkal több vásárló engedheti meg magának a villanyautózást, mint akár egy évvel ezelőtt.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!