Érzékenyen érintheti a német prémium elektromos autógyártókat Kína legújabb döntése

0

Kína pénzügyminisztériuma néhány nappal ezelőtt jelentős módosítást hajtott végre a luxusautókra vonatkozó adószabályozásban. A legfontosabb változás, hogy az elektromos járművek és az üzemanyagcellás (FCEV) modellek is bekerültek az adóköteles kategóriába, amely eddig kizárólag a belső égésű motorral szerelt autókra vonatkozott.

Jelentősen csökkent az adóküszöb

A másik kulcsfontosságú változás a küszöbérték csökkentése, amely az eddigi 1,3 millió jüanról 900 ezer jüanra esett vissza. Ez hozzávetőleg 107 ezer eurónak felel meg, míg korábban az adó csak a 155 ezer eurónál drágább modellekre vonatkozott. Az új szabályok szerint tehát lényegesen több típus kerül az adóköteles sávba, beleértve az elektromos modelleket is.

Az elektromos luxusmodellek is érintettek

A szabályozás különösen érzékenyen érinti az olyan magas árkategóriás elektromos járműveket, mint a Mercedes EQS vagy a Porsche Taycan. Ugyanígy adókötelessé válhatnak az Audi RS modellek, az Audi A8 L, valamint a BMW 7-es sorozata, beleértve az elektromos i7 változatot is. A drága extrákkal felszerelt kisebb modellek is könnyedén átléphetik a 900 ezer jüanos határt.

Német gyártók: eltérő reakciók

A német autógyártók eltérően reagáltak a bejelentésre. A BMW úgy nyilatkozott, hogy nem számítanak komolyabb visszaesésre, mivel az ilyen járműveket vásárlók ritkán riadnak vissza az extra költségektől. Az Audi ennél óvatosabb: egyelőre kivárják a piac reakcióját, és csak kevés modellt érint a változás. A Porsche vizsgálja az üzleti hatásokat, míg a Mercedes-Benz nem kívánt nyilatkozni.

A piacvezetőket is sújthatja

Kotak Institutional Equities elemzése szerint a Mercedes-Benz vezeti a kínai luxusautó-piacot 43 százalékos részesedéssel, őt követi a Jaguar Land Rover 23 százalékkal, majd a Porsche 18 százalékkal. Mivel ezen márkák több modellje is meghaladja az új adóhatárt, valószínűsíthető, hogy mindannyian megérzik a szabályozás hatását.

A kínai márkák nyertesei lehetnek a változásnak

A módosítás nemcsak az importmodelleket érinti, hiszen néhány kínai gyártású luxusautó is adóköteles lett, például a BYD Yangwang U8 SUV, a Hongqi Jinkuihua modellje, illetve a Zeekr 009 elektromos egyterű felső kategóriás változata.

A szakértők szerint azonban a szabályozás célja éppen az lehetett, hogy előnyhöz juttassa a kínai gyártókat. Mivel a hazai prémiumautók egy része az új adóküszöb alatt marad, így a versenyhátrányba kerülő importmodellekkel szemben árelőnyt élvezhetnek. Ez növelheti a keresletet a kínai luxusjárművek iránt, különösen a felső-középkategóriás elektromos modellek szegmensében.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!