Még idén e-autókba rakja a fél-szilárdtest akkumulátorait az Svolt

0

Svolt Energy 2025 negyedik negyedévében elindítja első generációs fél-szilárdtest akkumulátorainak próbagyártását, amelyek 140 amperórás (Ah) kapacitással készülnek, és a BMW-hez tartozó Mini elektromos modelljeiben kaphatnak szerepet. A sorozatgyártás 2027-ben indulhat el, miközben a gyártó már most az energiasűrűség fokozatos növelését tervezi. Az új technológia komoly lépést jelenthet az elektromos járművek akkumulátorfejlesztésében.

Mi az a fél-szilárdtest akkumulátor és miért jelent áttörést?

fél-szilárdtest akkumulátorok technológiája átmenetet képez a jelenlegi folyékony elektrolitos lítiumion-akkumulátorok és a teljes szilárdtest akkumulátorok között. Ezek a cellák szilárd és folyékony komponensek keverékét alkalmazzák az elektrolitban, ezért gyakran „szilárd-folyadék hibridként” emlegetik őket. A technológia célja, hogy nagyobb energiasűrűséget, hosszabb élettartamot és biztonságosabb működést nyújtson, miközben átmenetet biztosít a teljes szilárdtest technológiára.

Bár ma még nagyon kevés fél-szilárd vagy valódi szilárdtest akkumulátor van jelen a piacon, az iparági verseny rendkívül intenzív: minden gyártó technológiai áttörésre törekszik, hogy elsőként kínáljon megbízható, tömeggyártható szilárd akkutechnológiát.

300 Wh/kg energiasűrűség és költséghatékonyság – ígéretes első generáció

Svolt első generációs cellái puhatokos kialakításúak, és 300 Wh/kg energiasűrűséggel rendelkeznek. A China Star Market és a CN EV Post információi szerint ezek a cellák különösen alacsony gyártási költségek mellett készülhetnek el, ami a technológia gyakorlati alkalmazhatóságát jelentősen növeli. A gyártó már most bejelentette, hogy második generációs verzióinál 360 Wh/kg elérése a cél.

Mini elektromos modelljeihez készülő új cellák 2027-től kerülhetnek sorozatgyártásba, és ez lehet az első kereskedelmi megjelenésük. Az együttműködés nem véletlen, hiszen a Svolt a Great Wall Motors (GWM) leányvállalataként indult 2018-ban, és a GWM a BMW-vel közösen gyártja a Mini Cooper Electric és a Mini Aceman modelleket Kínában.

Az Svolt már a teljes szilárdtest technológián is dolgozik

A fél-szilárd akkumulátorok mellett a Svolt a szilárdtest akkumulátorok fejlesztésében is aktív. Első generációs prototípusai akár 400 Wh/kg energiasűrűséget is elérhetnek. Ezeket az egységeket elsősorban speciális járművekben – például alacsonyan repülő elektromos járművekben – vagy csúcskategóriás EV-kben tervezik alkalmazni, ahol a tömeg, méret és biztonság kulcsfontosságú.

Dragon Armor: megkezdődött az újgenerációs akkumulátorok sorozatgyártása

Svolt nemcsak a fél-szilárd akkumulátorokkal lépett szintet, hanem a második generációs Dragon Armor akkumulátorcsomaggal is. Ez a fejlesztés Zhejiang tartomány Huzhou városában már tömeggyártásban készül, kapacitása elérheti a 65 kWh-t, és EREV – hatótávnövelt elektromos járművekhez szánták.

Dragon Armor Battery 5C töltési rátát kínál, vagyis 20%-ról 80%-ra akár 12 perc alatt feltölthető. A 2022-ben bemutatott akkucsomag nem új cellakémián alapul, hanem teljesen újratervezett szerkezetet alkalmaz – hasonlóan a BYD Blade Batteryhez és a CATL Qilin akkumulátorhoz. A hangsúly itt nem az energiasűrűség radikális növelésén van, hanem a gyors töltésen, hatótávon és rendszeroptimalizáláson.

Globális kitekintés: a Svolt új pozíciót szerezhet az akkumulátorgyártás élvonalában

fél-szilárdtest és szilárdtest technológia fejlesztése, valamint a nagy volumenű Dragon Armor gyártás révén a Svolt Energy gyorsan közelít az élvonalbeli akkugyártókhoz. Bár jelenleg is Kína tíz legnagyobb gyártója között szerepel, az új generációs megoldásokkal komoly nemzetközi versenytárssá válhat a CATL vagy BYD mellett.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!