A Volkswagen-csoport világszintű elektromosautó-szállításai közel 50%-kal nőttek 2025 első félévében az előző év azonos időszakához képest. Június végéig összesen 465 500 tisztán elektromos járművet (BEV) adtak át globálisan, szemben a 2024 első félévében elért 317 200 darabbal – ez 47%-os növekedést jelent. A tisztán elektromos modellek ezzel a vállalat teljes globális értékesítésének 11%-át tették ki, míg egy évvel korábban ez az arány még csak 7% volt.
Európában duplázott a VW, Kína viszont visszaesett
A legnagyobb bővülést Európa mutatta, ahol az elektromos autók kiszállítása 89%-kal ugrott meg 2025 első félévében. Az Egyesült Államokban is jelentős volt a növekedés, ott 24%-kal több BEV modellt értékesítettek. Kínában viszont visszaesés történt: 34%-kal csökkentek az eladások, főként az egyre erősebb helyi konkurencia miatt. Ennek ellenére a Volkswagen továbbra is vezeti az európai elektromosautó-piacot, 28%-os részesedéssel.
„Nyugat-Európában ma már minden ötödik általunk átadott autó tisztán elektromos” – hangsúlyozta Marco Schubert, a Volkswagen egyik vezetője.
Plug-in hibridek: új generációval emelkedett a kereslet
Nemcsak a tisztán elektromos, hanem a plug-in hibrid (PHEV) modellek iránt is nőtt a kereslet: világszerte 192 300 darabot adtak el ezekből 2025 első felében, ami 41%-os emelkedést jelent a 2024 azonos időszakában eladott 136 800-hoz képest. Az új generációs PHEV-modellek, amelyek akár 143 kilométeres tisztán elektromos hatótávval is rendelkezhetnek, jelentős szerepet játszanak ebben a növekedésben.
A Volkswagen-csoport legnépszerűbb tisztán elektromos modelljei globálisan:
- Volkswagen ID.4/ID.5 – 84 900 darab
- Volkswagen ID.3 – 60 700 darab
- Audi Q4 e-tron (Sportbackkel együtt) – 44 600 darab
- Volkswagen ID.7 (Tourerrel együtt) – 38 700 darab
- Škoda Enyaq (Coupéval együtt) – 38 700 darab
- Audi Q6 e-tron (Sportbackkel együtt) – 36 500 darab
- Škoda Elroq – 34 300 darab
- Volkswagen ID. Buzz (Cargo verzióval együtt) – 27 600 darab
- Porsche Macan (elektromos) – 25 900 darab
- CUPRA Born – 22 100 darab
Európa a siker kulcsa, Kína a kihívás
A számok azt mutatják, hogy a Volkswagen-csoport villanyautó-stratégiája egyre szélesebb körben válik sikeressé, különösen Európában, ahol a szabályozási és támogatási környezet is kedvez a BEV-modelleknek. Ezzel szemben Kínában új kihívásokkal kell szembenéznie a konszernnek, amely továbbra is keresi a helyi fogyasztók megnyerésének eszközeit.
A 2025 első féléves eredmények azt jelzik, hogy a Volkswagen nemcsak a múltban meghatározó szereplője volt az autóiparnak, de az elektromobilitás korszakában is a vezető szerepre törekszik.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!