2025 második negyedévében a Tesla kevesebb autót adott el Kínában, mint az év első három hónapjában, annak ellenére, hogy a vállalat már forgalmazza az újratervezett Model Y Junipert, és rekord mértékű kedvezményeket kínált. Ez az eredmény éles ellentétben áll a cég első negyedéves magyarázataival, amelyek még a frissített modell gyártásváltásával indokolták a korábbi visszaesést.
A Tesla szerint csak átmeneti volt a korábbi gyengélkedés
A 2025 első negyedéves, gyengébb szállítási adatok után a Tesla azt közölte, hogy a Model Y frissített változatának gyártása miatt volt szükség átállásra, amely ideiglenesen csökkentette a rendelkezésre álló mennyiséget. A cég szerint ez volt az oka a visszaesésnek, és a gyártási ütem visszaállásával javuló eladásokra lehetett számítani a második negyedévben.
A Model Y ismét teljes kapacitással készült – de az eladások tovább csökkentek
A második negyedévben a Model Y gyártása visszaállt a megszokott ütemre, ám ennek ellenére a Tesla még rosszabb kiszállítási adatokat közölt, mint korábban. Globálisan 13,5%-os visszaesést jelentettek az előző negyedévhez képest. A Tesla közismerten kevés részletet közöl a modellek és régiók szerinti eladásokról, ezért nehéz pontos képet alkotni az egyes járműprogramok teljesítményéről. A regisztrációs statisztikák azonban pontosabb trendeket rajzolnak ki, és ezek gyakran nem egyeznek a hivatalos vállalati kommunikációval.
Kínai regisztrációs adatok: csökkenés negyedéves és éves szinten is
A China Passenger Car Association (CPCA) legfrissebb jelentése szerint a Tesla 2025 második negyedévében 128 803 járművet értékesített Kínában, amely 4,3%-kal kevesebb, mint az első negyedévben mért 134 607 darab. Éves összevetésben a visszaesés még látványosabb, hiszen 2024 második negyedévéhez képest 11,7%-kal csökkentek az eladások.
Ez a negatív trend annak ellenére következett be, hogy ekkorra már minden Model Y változat elérhető volt Kínában – ami a világ legnagyobb autópiaca –, és a Tesla jelentős pénzügyi ösztönzőket kínált.
Rekord kedvezmények és 0%-os finanszírozás sem segített
A Tesla Kínában a Model 3 és Model Y modellekre is 0%-os kamatozású finanszírozást kínált, amely modellváltozattól függően körülbelül 2 000–4 000 dollárnak megfelelő kedvezményt jelentett az ügyfeleknek. Ez a vállalat történetének eddigi legnagyobb mértékű árkedvezménye volt az országban.
Ennek ellenére a számok azt mutatják, hogy a vásárlók reakciója visszafogott maradt, ami további kérdéseket vet fel a Tesla kínai piaci stratégiájával kapcsolatban.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!