A kaliforniai székhelyű Phoenix Motor újabb fontos lépést tett globális terjeszkedésében: megállapodást kötött egy több mint 150 ezer négyzetméteres elektromosjármű-gyártó kapacitás átvételéről a kínai Henan tartományban. Az új üzemekben elsősorban az EdisonFuture márkanevű modellek készülnek majd, amelyeket Latin-Amerikába és más nemzetközi piacokra szánnak.
Tíz évig ingyen használhatják az üzemet
A Phoenix Motor közlése szerint a gyártóbázist tíz éven át bérleti díj nélkül használhatják, ami jelentős költségelőnyt jelent a vállalat számára. A létesítményben több típus is készül majd: az EF2 és EF3 elektromos SUV-k, valamint a MEV1, MEV2 és MEV3 városi elektromos kisautók gyártása is itt valósul meg. Emellett alkatrészeket is előállítanak majd, amelyeket a Phoenix amerikai üzemeiben – Kalifornia állambeli Anaheimben és a dél-karolinai Greenville-ben– használnak fel.

Stratégiai partnerkapcsolatok Kínában
A megállapodás keretében a Phoenix két kínai partnerrel – a Shandong Maolin Sida Automobile Co. és a Mengzhou Enbowei Automobile vállalatokkal – lépett együttműködésre. A megállapodás alapján a Phoenix Motors leányvállalatot alapít Mengzhou városában, és öt év után opciót kap a többségi tulajdon megszerzésére az Enbowei cégben.
Denton Peng vezérigazgató szerint: „Ez a partnerség komoly előrelépés a globális gyártási infrastruktúránk bővítésében, és kulcsfontosságú lépés nemzetközi növekedési stratégiánk megvalósításában.”
A bővítéssel a Phoenix Motor globálisan már közel 185 ezer négyzetméternyi elektromosjármű-gyártási kapacitással rendelkezik, ami tovább erősíti piaci pozícióját a gyorsan növekvő kereslet kiszolgálásában.
Flottaszolgáltatások az amerikai piacon
A Phoenix Motor Phoenix EV márkanéven kereskedelmi elektromos járműveket is gyárt, köztük könnyű és közepes teherbírású teherautókat és buszokat. Ezek a modellek nem a henani üzemben, hanem az amerikai gyárakban készülnek, azonban egyes alkatrészeket innen is szállítanak majd.
Kiemelt fejlesztésük a MEV2/LSV alacsony sebességű jármű, amelyet kifejezetten ételkiszállításhoz terveztek. Ez Kaliforniában készül, és flottaszolgáltatásként (Fleet-as-a-Service) működik, ami tartalmazza a bérlést, töltést, karbantartást és járműkövetést. A célcsoport olyan partnerekből áll, mint az Uber Eats, DoorDash, Instacart és más „utolsó kilométeres” logisztikai szereplők.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!