Indul az új, elektromos Fiat E-Ducato Cargo Box gyártása

0

A Stellantis haszongépjármű-üzletága, a Stellantis Pro One elindította az új, teljesen elektromos Fiat E-Ducato Cargo Box gyártását az olaszországi Atessában található üzemében. Az új elektromos kishaszonjármű nemcsak műszaki paramétereiben erős, hanem a Stellantis európai elektromobilitási stratégiájában is kiemelt szerepet kap.

Nagy raktér, gyors töltés, jelentős hatótáv

Az E-Ducato Cargo Box akár 20,5 köbméteres raktérfogatot kínál, amely különösen fontos a fuvarozók és flottakezelők számára. A hivatalos hatótáv 323 kilométer, amely elegendő lehet a napi kiszállítási feladatokra városi és elővárosi környezetben. Az alapfelszereltség része a 22 kW-os váltóáramú (AC) töltési lehetőség, amely lehetővé teszi, hogy az akkumulátor kevesebb mint hat óra alatt teljesen feltöltődjön. Ez kétszer olyan gyors, mint a korábbi, 11 kW-os rendszerek.

Elektromos hajtás: 110 kWh akkumulátor, 200 kW teljesítmény

A Stellantis az E-Ducato Cargo Box modellt a saját Battery Electric Chassis Cab elektromos alvázára építette. Az autóba egy 110 kWh kapacitású akkumulátorcsomag került, amelyhez egy 200 kW-os villanymotor társul. A rendszer legfeljebb 410 Nm nyomatékot biztosít, amellyel a jármű kiválóan alkalmas a terhelés melletti dinamikus haladásra. A gyári adatok szerint a jármű 323 kilométeres WLTP-hatótávval rendelkezik.

Professzionális ügyfelekre szabva

Az új elektromos Cargo Box verziót a Stellantis különösen flottakezelők és céges ügyfelek számára optimalizálta, ahol a gyors éjszakai töltés és a nagy raktérkapacitás kulcsfontosságú. Az alapváltozat 18,3 köbméteres, de a Cargo Box kivitelben akár 20,5 köbméter is elérhető. Ezzel a mérettel az E-Ducato a nagyobb szállítási igényeket is képes kielégíteni nulla helyi kibocsátással.

Ahogy Anne Abboud, a Stellantis Pro One vezetője hangsúlyozta: „A Cargo Box elektromos változatának bevezetése újabb bizonyíték arra, hogy ez az üzem élen jár abban, hogy gyorsan és hatékonyan kielégítse professzionális ügyfeleink igényeit.”

Az atessai gyár: az európai furgógyártás központja

Stellantis atessai üzeme, Abruzzo tartományban, Európa legnagyobb nagy méretű furgókat gyártó létesítménye. Az 1981-ben megnyitott gyár eddig több mint 7,5 millió járművet állított elő. A 1,2 millió négyzetméteres gyártóterülethez 15 kilométer hosszú összeszerelő szalag és a Stellantis legnagyobb karosszériaüzeme is tartozik, ami hatékony tömegtermelést tesz lehetővé.

Elektromos lakóautók is készülnek a Fiat E-Ducato alapjain

A Cargo Box mellett az üzemben már elektromos hajtású lakóautók gyártása is zajlik, amelyek szintén az E-Ducato műszaki alapjaira épülnek. A Stellantis állítása szerint a cégcsoport több mint 50%-os piaci részesedéssel rendelkezik az európai lakóautó-alapok szegmensében, és az új, zéró emissziós modellekkel tovább kívánják erősíteni vezető szerepüket.

Arnaud Leclerc, a Stellantis CustomFit globális vezetője szerint: „A Stellantis Pro One az elmúlt 20 évben több mint 2 millió lakóautót értékesített, és a forgalomban lévő modellek 75 százaléka Ducato alapú. Az, hogy a járműveink mindig alkalmasak a feladatra, tökéletesen tükrözi a filozófiánkat. Ezt most az elektromos verzió is megerősíti. Készen állunk egy olyan BEV-kínálat elindítására, amely a legigényesebb ügyfeleink elvárásainak is megfelel.”

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!