A Renault 5 körüli felfokozott érdeklődés egyértelműen érthető: a retrófuturista dizájn és az elérhető árszintrendkívül vonzó kombináció. Magyarországon az új Renault 5 már 11 millió forinttól elérhető, és még a csúcskivitel – a Roland Garros – is mindössze 14 millió forintba kerül. Ugyanakkor kevesebb figyelem irányul a hasonlóan karakteres, de nagyobb méretű és praktikusabb Renault 4-re, amely szintén elektromos hajtáslánccal és versenyképes árazással hódít.
Kétféle akkumulátor, három felszereltségi szint
A Renault 4 magyarországi kínálata három felszereltségi szintet és két akkumulátorméretet kínál. Az alap, evolution névre hallgató változat ára 11 590 000 forinttól indul. Ez a verzió egy nettó 40 kWh-s akkumulátorral szerelt, 120 lóerős elektromos hajtásláncot tartalmaz. A WLTP szabvány szerinti átlagfogyasztása 14,7 kWh/100 km, ami 308 kilométeres hatótávolságot eredményez – városi és elővárosi közlekedéshez ideális.

Egy szinttel feljebb, a techno felszereltségnél már elérhető a nagyobb, nettó 52 kWh-s akkumulátor, amely 150 lóerős teljesítményt biztosít. Az átlagos fogyasztás minimálisan nő, 15,1 kWh/100 km, de a hatótáv jelentősen bővül: akár 409 kilométert is megtehetünk egy töltéssel. Ezért a konfigurációért 13 490 000 forintot kell fizetni.
A csúcsverzió az iconic felszereltség, amely műszakilag megegyezik a techno változattal, ám felszereltsége bőségesebb, dizájnelemei pedig igényesebbek. Az ára 14,3 millió forint.
Tágasabb, praktikusabb, karakteresebb
Méretét tekintve a Renault 4 tágasabb, kényelmesebb alternatívát nyújt az 5-öshöz képest. A 4,14 méteres hosszúság, az 1,8 méteres szélesség és az 1,57 méteres magasság mellett a 18,1 centiméteres hasmagasság is kiemelkedő, ami enyhébb terepen is alkalmassá teszi a használatra. A 2,62 méteres tengelytáv különösen komfortos hátsó üléssort eredményez – családosoknak, hosszabb utakhoz is ideális.

A csomagtér 420 literes kapacitása a szegmens élvonalába tartozik, miközben a belső térben számos praktikus tárolóhely található. A műszerfal stílusa retró, ugyanakkor modern technológiát kínál: 10,1 colos digitális műszeregység és 10 colos érintőkijelző már az alapfelszereltség része. Emellett fizikai gombok is maradtak, ami a klasszikus kezelhetőséget kedvelő sofőrök számára külön előny.
Külön figyelemre méltó a beltérben található világító Renault-embléma az utasoldalon, valamint a váltókaron elhelyezett logó, amelyek egyediséget és játékosságot kölcsönöznek a belső térnek.
Korszerű platform és gyors töltési lehetőség
A Renault 4 az AmpR Small platformra épül – ez ugyanaz az elektromos architektúra, amelyet a Renault 5 is használ. Mindkét akkumulátoros változat támogatja a 100 kW-os egyenáramú gyorstöltést, így akár hosszabb utazások során is rövid megállással újratölthető az akkumulátor.
A Renault 4 tehát nemcsak stílusos és tágas, hanem korszerű technológiát és kiemelkedő ár-érték arányt is kínál – ideális választás lehet azok számára, akik praktikumot, egyediséget és modern elektromos mobilitást keresnek elérhető áron.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!