A Jeep hivatalosan is közzétette a tisztán elektromos Compass First Edition brit árát, ezzel új szakaszába lépett a márka villamosítási stratégiája. 2025 harmadik negyedévében indul az előrendelés az Egyesült Királyságban, ahol a modell hibrid és teljesen elektromos hajtáslánccal is egyaránt elérhető lesz. Az új Compass nemcsak műszaki paramétereivel, hanem technológiai fejlettségével is komoly szerepet szán magának a kompakt SUV-k között.
Elektromos és hibrid hajtáslánc egy platformon
A Jeep már korábban bemutatta az új Compass dizájnját, most pedig a First Edition modellek pontos árait és felszereltségét is nyilvánosságra hozta. A bevezetéskor kétféle hajtáslánc lesz választható: az egyik az e-Hybrid változat, amely egy 1,2 literes benzines turbómotort és egy 21 kW-os elektromos segédmotort kombinál 145 lóerős rendszerteljesítménnyel. A másik verzió egy teljesen elektromos hajtású Compass, 213 lóerővel, 345 Nm nyomatékkalés 74 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal.
A BEV változat (Battery Electric Vehicle) támogatja a 160 kW-os egyenáramú villámtöltést, amely lehetővé teszi, hogy az akkumulátor 20-ról 80 százalékra mindössze 30 perc alatt feltöltődjön. Emellett elérhető opcióként egy 22 kW-os váltóáramú fedélzeti töltő is, amely otthoni vagy vállalati töltéshez kínál nagyobb rugalmasságot.
További változatok is érkeznek
A kínálat később még tovább bővül: egy plug-in hibrid (PHEV) változat is érkezik, amely 82 kilométeres tisztán elektromos hatótávot kínál majd. Ezen felül két új, kizárólag elektromos meghajtású modell is fejlesztés alatt áll. Az egyik elsőkerék-meghajtású kivitel, 230 lóerővel és akár 647 kilométeres hatótávval, míg a másik összkerékhajtású változat 598 kilométeres hatótávval érkezik (ezek még WLTP-homologizáció alatt álló értékek).
A First Edition modellek előrendelése 2025 harmadik negyedévében indul, az e-Hybrid kivitel ára 35 700 fonttól, míg a tisztán elektromos Compass ára 39 200 fonttól (18,4 millió ft) indul (mindkét ár OTR – on the road formában értendő).
Kompakt méret, prémium technológia
Az új Compass a Stellantis STLA Medium padlólemezére épül, 4,55 méteres hosszúságával a platform egyik legkompaktabb változata. Összevetve: a Peugeot e-3008 4,54 méteres, míg a Peugeot e-5008 és az Opel Grandland Electric már 4,65–4,79 méter között mozognak. Ez a méret ideálissá teszi a városi és elővárosi használatra is az elektromos Compasst..
A First Edition hatféle fényezéssel érhető el, az alapértelmezett szín a Hawaii zöld, a tető fényezett, de fekete kontraszttető is kérhető. A hibrid modell 18 colos fényes szürke könnyűfém felnikkel, míg a BEV változat 20 colos esztergált fekete felniken gurul majd.
Digitalizált utastér és önvezető funkciók
Az utastérben 550 literes csomagtartó és egy 34 literes első frunk található. Az infotainment rendszert 16 colos központi érintőképernyő és 10 colos digitális műszeregység szolgálja ki. Az alapfelszereltség része a kétzónás klíma, a fűthető ülések és kormánykerék, valamint a 2-es szintű önvezető funkciók.
A tisztán elektromos változat ráadásul hőszivattyúval és előkondicionáló rendszerrel is rendelkezik, ami javítja a hatótávot és komfortot biztosít a hidegebb időszakokban is.
„Az új Compass új szintre emeli az elvárásokat a személyautók egyik legversenyképesebb szegmensében, amely az európai piac csaknem egynegyedét teszi ki. A teljes hajtáslánc-kínálat révén minden igényre kínálunk megoldást, miközben a vásárlók megőrzik szabadságukat a választásban” – nyilatkozta a Jeep.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!