A Mercedes-Benz Trucks új, CB400 típusú felújított akkumulátora mérföldkő lehet a körforgásos gazdaság irányába tett lépésekben. Az újonnan bevezetett gyárilag újraépített akku először az eActros 300 és 400, valamint az eEconic elektromos teherautókhoz érhető el, később azonban a kínálat bővítését is tervezik.
Eredeti alkatrész, új életciklus: ugyanaz a garancia, kisebb ökolábnyom
A CB400 egy „újszerű minőségű” felújított akkumulátor, amely teljes funkcionalitással és a gyári új alkatrészekre vonatkozó garanciával kerül forgalomba. A Mercedes-Benz Trucks célja, hogy ezek az újrahasznosított akkuk költséghatékony alternatívát kínáljanak az új egységekhez képest – miközben csökkentik a CO₂-kibocsátást és minimalizálják a nyersanyag-felhasználást.
A körforgás központja Mannheim – innen indul a CB400 második élete
A felújítás központja a mannheimi Kompetenzzentrum für emissionsfreie Mobilität (KEM), ahol a visszagyűjtött akkukat szétszerelik, tisztítják, majd újraépítik a legfrissebb szabványok szerint. A program célja nemcsak az élettartam meghosszabbítása, hanem az is, hogy a jövőben a CB400-asok második életciklusban is hasznosuljanak – például energiatárolási célokra.
Zöld fejlesztés a jövőre is: jön a CEB500
A CB400 bevezetéséből származó tapasztalatokat a Mercedes-Benz Trucks már most hasznosítja a következő generációs CEB500 akkumulátor fejlesztésében, amely a vadonatúj eActros 600 modellhez készül.
Tovább él a támogatás, még ha a modell kifut is
Az időzítés nem véletlen: az eActros 300 és 400 gyártása hamarosan leáll, de a Mercedes-Benz Trucks hangsúlyozza, hogy a megbízható és fenntartható pótalkatrészek iránti kereslet továbbra is erős. Így a CB400 nemcsak új életet ad a használt akkuknak, hanem a kifutó modellek üzembiztonságát és gazdaságos fenntarthatóságát is hosszú távon biztosítja.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!