A KG Mobility (KGM) Musso EV elektromos pickup nemcsak Dél-Koreában aratott nagy sikert, hanem már a nemzetközi porondon is komoly figyelmet kapott. A vállalat célja pedig, hogy ezzel a modellel új irányt szabjon az elektromos haszongépjárművek piacán – nemcsak otthon, hanem Európában és világszerte is.
Ünnepélyes exportstart és globális ambíciók
Alig néhány napja ünnepélyes esemény keretében indult európai hódító útjára az első Musso EV-szállítmány: 983 jármű, köztük 184 darab Musso EV és 799 Torres HEV – többek között Németországba, Spanyolországba, Norvégiába és Magyarországra. A hajóra Kwak Jae-Seon, a KGM vezérigazgatója személyesen vezette fel az első Musso EV-t, jelezve, hogy a modell stratégiai eszköz lehet a vállalat nemzetközi térnyerésében.

A cégvezető fogalmazása szerint a Musso EV „teljes körű hódító hadjáratba kezd”, és célja, hogy a jövő elektromos pickupjaként átírja a kategória szabályait.
Dél-Korea első elektromos pickupja – rekordokkal
A Musso EV már hazai bemutatóján is hatalmas figyelmet kapott, hiszen ezzel a modellel KGM megelőzte a Hyundait és a Kiát, és elsőként dobott piacra teljesen elektromos pickupot Dél-Koreában. A márciusi premier után két héten belül több mint 3200 megrendelés érkezett a Musso EV-re, a „Special Edition” széria pedig másfél óra alatt elfogyott.

A gyártó sokoldalú, középkategóriás SUV-t kiváltó járműként pozicionálja a modellt, amely mindennapi használatra is alkalmas, miközben nagy belső teret és praktikumot kínál. A méretek alapján (5160 mm hossz, 1920 mm szélesség, 1740 mm magasság) a Musso EV a Ford Rangerhez hasonló méretű.
Technológia és teljesítmény: nemcsak látványos, hanem fejlett
A Musso EV fedélzetén két darab 12,3 colos kijelző biztosítja a vezetői és infotainment funkciókat panorámaelrendezésben – a dizájn erősen hajaz a Hyundai és Kia legújabb elektromos típusaira. A felszereltség része a Land Rover ihlette ClearSight Ground View kamerarendszer is, amely több szögből mutatja a jármű alatti területet – amely ideális terephasználatra vagy vontatáskor.
A hajtáslánc szíve egy 86,6 kWh-s LFP-akkumulátor, amely közel 400 km hatótávot biztosít (WLTP szerint). Akár 200 kW-os villámtöltéssel is tölthető, így mindössze 24 perc alatt elérhető el a 80%-os töltöttség.
A Musso EV FWD és AWD kivitelben is rendelhető: az elsőkerék-meghajtású verzió 207 lóerős, míg a dupla motoros AWD változat 413 lóerőre képes. A Musso EV akár 1800 kg vontatására is alkalmas, ráadásul beépített vontatmánystabilizáló rendszerrel (trailer sway control) rendelkezik.
Versenyképes ár, támogatásokkal még kedvezőbb
A Musso EV indulóára 48 millió koreai won, vagyis kb. 35 000 USD, de állami támogatásokkal ez akár 29 000 dollárra is csökkenthető. Az ár/teljesítmény arány figyelemre méltó, különösen a kategóriában ritka, fejlett műszaki tartalom és prémium technológiák tükrében.
A KG Mobility májusban több járművet exportált, mint az elmúlt tíz év bármelyik hónapjában, ami egyértelmű jelzés: a Musso EV új lendületet adhat a cég globális terjeszkedésének, és komoly kihívóvá válhat az elektromos pickup szegmensben – Európában is.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!