Vegyes pénzügyi eredményeket közölt a kínai NIO a 2025 első negyedévére vonatkozóan: a vállalat árbevétele 22%-kal emelkedett, miközben nettó vesztesége 30%-kal nőtt – derült ki a cég hivatalos közleményéből.
A március végéig tartó időszakban a NIO 12,03 milliárd jüan (1,67 milliárd dollár) bevételt ért el, amely ugyan pozitív irányú elmozdulás, de alulmúlta az elemzői várakozásokat, akik 12,2 milliárd jüant prognosztizáltak. A veszteség ezzel szemben meghaladta a 6,89 milliárd jüant (957 millió dollárt), szemben az egy évvel korábbi 5,26 milliárddal – ez is jelentősen rosszabb a becsült 5,64 milliárdnál.
Eladásban erős, pénzügyileg gyengélkedik
A számok mögött azonban pozitív trend húzódik meg az értékesítési oldalon: a NIO 42 094 darab elektromos járművet értékesített az első negyedévben, ami 40%-os növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest (30 053 darab).
A mennyiségi bővülés tehát megkérdőjelezhetetlen, de az árbevétel és a nyereségesség közötti egyensúly még mindig nem állt helyre – különösen a kínai elektromosautó-piacon tapasztalható árháború és szűkülő marzstartományok fényében.
Optimista előrejelzések a második negyedévre
A vállalat a második negyedévre mérsékelten optimista prognózist tett közzé: 12–15%-os bevételnövekedéssel számol, ami 19,51 és 20,07 milliárd jüan közötti értékesítést jelentene. Emellett 72 ezer és 75 ezer közötti elektromos autó kiszállítását tervezik, amivel tovább erősítenék pozíciójukat a dinamikusan változó kínai EV-piacon.
Kihívások és lehetőségek egyszerre
A NIO jelenlegi helyzete jól példázza az elektromos járműgyártás kettősségét: miközben a piaci érdeklődés és az eladások nőnek, a profitabilitás továbbra is kihívás. A következő hónapok kulcskérdése az lesz, hogy a növekvő mennyiségek és a prémium pozicionálás mennyire képesek kompenzálni az árverseny és fejlesztési költségek által okozott terheket.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!