Xiaomi: lassuló növekedés, de stabil bővülés

0

A Xiaomi 2025 első negyedévében 18,1 milliárd jüan (kb. 2,2 milliárd euró) bevételt ért el az elektromos járművekkel kapcsolatos üzletágából, ami 11%-os növekedést jelent az előző negyedévhez képest. Ez a bővülés ugyan pozitív fejlemény, de jelentős lassulást jelez: 2024 harmadik negyedévében még 71,5%-os, a negyedikben pedig 52,1%-os növekedést produkált a vállalat. A Xiaomi szerint a mérsékeltebb eredmény mögött szezonális hatások állnak, például a kínai újév, amely mindig lassabb értékesítési időszakot jelent a hazai piacon.

Új struktúrában számolnak be a bevételekről

A Xiaomi módosította üzleti egységeinek felosztását is: a „Smart EV és egyéb innovatív üzletágak” mostantól „Smart EV, AI és egyéb innovatív üzletágak” néven szerepel. Az újonnan képzett kategória 18,6 milliárd jüan összbevételt ért el, bruttó árrése 23,2% volt, ugyanakkor üzemi vesztesége elérte az 500 millió jüant (kb. 61,3 millió eurót). Az elektromos járművek továbbra is domináns szerepet töltenek be ebben a csoportban, mivel önmagukban 18,1 milliárd jüan forgalmat generáltak.

75 ezer felett a SU7 szállítások száma

Az év első három hónapjában a Xiaomi összesen 75 869 darab SU7 típusú elektromos szedánt szállított ki, ami 8,9%-kal haladja meg az előző negyedév 69 697 darabos volumenét. Eddig összesen több mint 258 ezer SU7 talált gazdára, ami figyelemreméltó eredmény egy vadonatúj szereplőtől. A cég emelte az éves kiszállítási célját 300 ezerről 350 ezerre, így a negyedéves célszám 87 500 jármű. Ezt az első negyedéves eredmény még nem érte el, tehát gyorsításra lesz szükség a következő időszakban.

Közeleg a második modell, a YU7 SUV

A Xiaomi júliusra ígéri második elektromos autójának, a YU7 nevű SUV-nak a kínai premierjét, amely három különböző kivitelben érkezik. A márka ezzel a kínálat bővítésében és a volumen növelésében is bízik. Az SU7 modellek átlagos eladási ára az első negyedévben 238 301 jüan volt (kb. 29 220 euró), ami 1,7%-os áremelkedés az előző időszakhoz képest. Ennek oka a februárban bevezetett drága SU7 Ultra változat volt. A járműveket Kínában jelenleg 65 városban, 235 autószalonon keresztül értékesítik.

Imázsépítés és botrányok kéz a kézben

A Xiaomi az SU7-et fiatalos, nagy teljesítményű „okosautóként” pozicionálta a piacon, amelynek árazása 30 ezer euró alatt marad. A márka hírneve azonban némi csorbát szenvedett, amikor több olyan eset is napvilágot látott, amelyekben fékrendszerrel kapcsolatos meghibásodásokat említettek a kínai közösségi médiában. Egy áprilisi balesetnél az is felmerült, hogy az autó félautonóm vezetési rendszere be volt kapcsolvaA hírek szerint ezek után a Xiaomi elhalasztotta a YU7 eredetileg a sanghaji autószalonra tervezett bemutatóját, bár a piaci bevezetést ettől függetlenül június–júliusra ígérik.

Összesített eredmények: erős első negyedév

A Xiaomi teljes vállalatcsoportja 2025 első negyedévében 111 milliárd jüan árbevételt ért el, amelyből a mobiltelefonos és AIoT üzletág 83%-ot, az elektromos járműveket és AI-megoldásokat tartalmazó innovációs részleg pedig 17%-ot tett ki. Az EV-üzletág tehát még nem dominálja a teljes portfóliót, de növekvő jelentőséggel bír a Xiaomi hosszú távú stratégiájában.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!