Toyota vezér: „Az e-autók szennyezőbbek, mint gondolnánk”

0

Akio Toyoda, a Toyota Motor Corporation elnöke, új megvilágításba helyezte az elektromos járművek körüli vitát. Szerinte a globális törekvések, melyek kizárólag az akkumulátoros elektromos autókat (BEV-eket) helyezik előtérbe, félrevezetők lehetnek. Toyoda úgy véli, a környezetbarát jövőhöz nem elég egyetlen technológiai út.

„Nem minden EV környezetbarát” – A Toyota vezér intő szavai

Toyoda kiemelte, hogy az elektromos járművek valódi karbonlábnyoma attól függ, milyen energiaforrásokkal töltik fel őket. Egy olyan országban, mint Japán, ahol az áramtermelés jelentős része fosszilis energiahordozókból származik, az EV-k gyártása és működtetése növelheti a szén-dioxid-kibocsátást ahelyett, hogy csökkentené. „A Toyota eddig 27 millió hibridet adott el, ami szén-dioxid-kibocsátás szempontjából 9 millió elektromos autó hatásával egyenértékű. Ha mindezt Japánban teljesen elektromos járműként gyártottuk volna le, az növelte volna, nem csökkentette volna a kibocsátást.”

Miért ragaszkodik a Toyota a hibridekhez?

Toyota több mint két évtizede úttörője a hibrid technológiának. Az 1997-ben bemutatott Prius forradalmi áttörést hozott a környezettudatos közlekedésben. Toyoda szerint a hibridek ma is kiemelten fontos szerepet töltenek be, különösen azokban a régiókban, ahol az elektromos töltőhálózat még gyerekcipőben jár.

A hibridek reális, átmeneti megoldást kínálnak, miközben csökkentik a kibocsátást és segítik az átmenetet a tisztább technológiák felé.

A „többenergia-forrásos” stratégia – Toyoda alternatívája

Toyoda szerint a megoldás nem az, hogy egy technológiát favorizálunk, hanem hogy minél több irányból közelítjük meg a szén-dioxid-csökkentést. A Toyota ezért többféle hajtásláncot is fejleszt, köztük:

  • hibridek
  • plug-in hibridek
  • hidrogén üzemanyagcellás járművek
  • akkumulátoros elektromos autók
  • szintetikus üzemanyaggal működő motorok

„Nem az a célunk, hogy egyetlen technológiai megoldásra esküdjünk fel, hanem az, hogy a lehető leghamarabb a legtöbb szén-dioxid-kibocsátást csökkentsük.”

A teljes elektromos átállás veszélyei

A Toyota vezér nem technológiai ellensége az elektromos autóknak, hanem a stratégiai és gazdasági kockázatokra hívja fel a figyelmet. Egy kizárólagos és gyors EV-átállás Toyoda szerint akár milliókat is munkanélkülivé tehet – csak Japánban 5,5 millió munkahely kerülhetne veszélybe.

Ezen túlmenően, az elektromos autók nem mindenhol zöldek, mivel az előállításuk és töltésük gyakran szennyező energiaforrásokra támaszkodik.

A Toyota realitásokra épülő jövőképe

Toyoda világosan kifejezte: a vállalat nem zárkózik el a jövőtől, de nem is tesz elhamarkodott lépéseket. A Toyota mindig a helyi energiahelyzet és infrastruktúra alapján dönti el, milyen hajtástechnológia a leghatékonyabb.

Ez a rugalmas és sokszínű megközelítés biztosítja, hogy a vállalat valódi, mérhető eredményeket érjen el a kibocsátáscsökkentés terén.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!