A Tesla áprilisban újabb visszaesést regisztrált a kínai piacon, mind a belföldi értékesítések, mind az export terén. Mindez annak ellenére történt, hogy a vállalat felfuttatta a megújult Model Y gyártását, amelyet korábban a kínai vásárlók egyik kedvenc elektromos modelljeként tartottak számon.
A hivatalos kínai statisztikák szerint 28 731 darab Tesla jármű talált gazdára az országon belül, ami 8,6 százalékos csökkenést jelent 2024 áprilisához képest. A kivitel sem alakult jobban, hiszen 29 728 autó került exportra, ez pedig 3,3 százalékos mérséklődést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A Tesla magyarázata: gyártási átállás vagy keresleti gondok?
A Tesla szerint a visszaesés egyik oka a gyártási átállás, amely a Model Y frissített verziójának bevezetéséhez kapcsolódott. A vállalat már az első negyedéves gyenge eredményeket is ezzel indokolta, ám az iparági elemzők szerint a helyzet komplexebb.
Az Electrek korábbi jelentése rámutatott, hogy a Tesla kénytelen volt árengedményeket bevezetni Kínában – méghozzá éppen a frissített Model Y bevezetésének idején. Ez arra utalhat, hogy nem csupán kínálati oldali problémák húzódnak a háttérben, hanem a kereslet is látványosan gyengül.
2025: újabb év ingadozásokkal a kínai piacon
A Tesla kínai eladásai az elmúlt három évben jelentős ingadozást mutattak, és a 2025 első negyedéves adatok különösen gyengének bizonyultak a korábbi évekhez viszonyítva. Bár a vállalat áprilisra „normál üzemmenetet” ígért, a statisztikák szerint az értékesítési számok továbbra is elmaradnak a 2024-es áprilisi eredményektől, amelyek már eleve alacsonyabbak voltak a 2023-as szintnél.
Keresleti kihívások a világ legnagyobb EV-piacán
A Tesla kínai szereplése kulcsfontosságú a globális stratégiában, hiszen Kína a világ legnagyobb elektromos autópiaca. A mostani gyengélkedés azonban azt jelzi, hogy a vállalatnak egyre nehezebb dolga van a hazai gyártókkal, mint például a BYD-vel, a NIO-val vagy a Li Auto-val szemben. Ezek a márkák folyamatosan bővítik kínálatukat, miközben agresszív árazási politikát is alkalmaznak.
Miközben a Tesla próbálja megőrizni piaci részesedését és felgyorsítani gyártási innovációit, úgy tűnik, a kínai vásárlók egyre inkább alternatív gyártók felé fordulnak, ahol az ár-érték arány, a dizájn és a szolgáltatások is kedvezőbbnek tűnnek.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!