A Mercedes-Benz bemutatta az eVito új változatát, amelyet nagyobb, 90 kWh kapacitású akkumulátorral szereltek fel. Ezzel a közepes méretű elektromos furgon WLTP szerinti hatótávja akár 480 kilométerre is nőhet, ami jelentős előrelépés a korábbi 307 km-es értékhez képest.
Az eVito fejlődése: 41 kWh-tól 90 kWh-ig
Az eVito 2017 óta van jelen a piacon, kezdetben 41,4 kWh-s akkupakkal és 84 kW teljesítményű motorral. 2021-től a modell megosztotta hajtásláncát az EQV-vel, amely már 90 kWh-s akkumulátort és 150 kW-os villanymotort kapott. Eddig azonban ez a nagyobb akku csak az utasszállító Tourer kivitelhez volt elérhető.
Végre a zárt rakterű eVito is megkapta a nagyobb akkupakkot
A panel van, azaz zárt rakterű eVito mostantól szintén kérhető 90 kWh-s akkumulátorral, amely ugyanaz a technológia, mint az EQV-ben. Ez a döntés jelentősen megnöveli az eVito hasznosíthatóságát a kiszállítási és üzleti célokra, ahol a nagyobb hatótáv kulcsfontosságú.
Az eVito kisteherautóhoz most már ez a nagyobb akkumulátor is elérhető opcionálisan, ami a korábbi verzió maximum 307 km-es WLTP ciklus szerinti hatótávját növeli akár 480 km-re. Ezen kívül a 90 kWh kapacitású akkupakk most már kombinálható az ismert 85 kW-os motorral és az eVito Tourer erősebb, akár 150 kW-os csúcsteljesítményű e-motorjával egyaránt. A nagyobb akkumulátorral szerelt eVito furgon gyártói ára Németországban bruttó 46 007,93 eurótól vagy nettó 38 662 eurótól kezdődik. Ez magában foglalja a négy évre szóló karbantartási csomagot és az akár 160 000 kilométerig vagy nyolc évig tartó akkumulátorgaranciát is. Németországban a nagyobb akkupakk felára nagyjából 2500 eurónak felel meg. A magyarországi árakra egyelőre várni kell.
Kétféle villanymotor, kétféle karosszériaméret
A nagyobb akkumulátor mind a 85 kW-os, mind a 150 kW-os e-motorral kombinálható. A rövid karosszériás változat továbbra sem elérhető ezzel a konfigurációval, de a hosszú (5140 mm) és az extra hosszú (5390 mm) kivitelek igen. Ezáltal a teherbírás és a praktikum is megmarad, miközben az energiatárolás kapacitása nőtt.
Gyors és hatékony töltés – 110 kW DC villámtöltés
Az új eVito furgon DC töltési kapacitása 110 kW, míg az AC töltés 11 kW-os fedélzeti töltőn keresztül történik. Ez lehetővé teszi, hogy a jármű gyorsan újratölthető legyen, ami kulcsfontosságú a kereskedelmi felhasználóknál.
Az új modell alapfelszereltsége tartalmazza az MBUX multimédiás rendszert, amely 10,25 hüvelykes központi kijelzővel és 5,5 hüvelykes színes műszeregységgel rendelkezik. Emellett kulcs nélküli indítás, elektromos parkolófék és számos biztonsági funkció is szerepel a csomagban, így az eVito teljes értékű munkatárssá válik a mindennapokban.



Árazás és garancia – Németországban már elérhető
A nagyobb akkumulátorral szerelt eVito Németországban nettó 38 662 eurótól, bruttó 46 007 eurótól érhető el. A 90 kWh-s akkupakk felára körülbelül 2500 euró, ami figyelembe véve a kapott hatótávot és funkcionalitást, kifejezetten versenyképes ajánlat. A csomag tartalmaz 4 év karbantartást és 8 év vagy 160 000 km akkumulátorgaranciát is.
A hazai árak egyelőre nem ismertek, de várhatóan hasonló árszinten jelenhet meg a magyar piacon is, különösen, ha figyelembe vesszük a kedvező uniós flottatámogatásokat és elektromos járművekre vonatkozó pályázatokat.
A Mercedes eVito új, nagyobb akkumulátorral szerelt változata jelentősen növeli a jármű funkcionalitását, különösen a városi logisztika és kiszállítás területén. A 480 km-es hatótáv, a rugalmas töltési lehetőségek és a fejlett digitális megoldások egy igazán versenyképes elektromos haszongépjárművé teszik az új eVitót.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!