A Changan hivatalosan is megkezdte európai szereplését, elsőként a Deepal S07 elektromos SUV bemutatásával, amely 2025 szeptemberében válik elérhetővé Németországban. Ez az esemény megnyitja az utat a márka többi modellje, köztük a Changan és az Avatr almárkák előtt is, amelyek szintén belépnek a kontinensre.
Ambiciózus célok és technológiai felkészültség
A Changan közel 40 éves múltra tekint vissza, és Kína negyedik legnagyobb autógyártójaként most komoly tervekkel érkezik Európába. A németországi bemutatón a vállalat teljes modellportfólióját ismertette, beleértve kompakt SUV-kat, nagy méretű crossover szedánokat, valamint BEV, PHEV és EREV hajtásláncokat. A Deepal és az Avatr márkákkal a fiatalos, illetve prémium szegmenseket célozzák meg, míg a főmárka, a Changan a családi modellek piacára fókuszál.
Nyolc új elektromos modell 2027-ig
A Changan 2027-ig nyolc új elektromos modellt kíván piacra dobni, elsőként a Deepal S07 és S05 modellekkel, majd 2026-ban és 2027-ben további hat modellel, köztük a Changan E07, valamint az Avatr 11 és Avatr 12 típusokkal. A modellpaletta teljesen elektromos és hatótávnövelt hajtásláncokat is tartalmaz majd, így lefedve a városi, családi és prémium igényeket egyaránt.
Deepal S07: ígéretes nyitány az európai kínálatban
A Deepal S07 egy 4,75 méteres középkategóriás SUV, amely 80 kWh-s NMC akkumulátorral és 475 km-es WLTP hatótávval érkezik. A 160 kW teljesítményű elektromos motorral 7,9 másodperc alatt gyorsul 0–100 km/órára, végsebessége 180 km/óra. A DC töltés maximuma 93 kW, az AC töltés 11 kW, ami ugyan nem csúcskategóriás, de a felszereltség és a dizájn modern és igényes. A csomagtartó kapacitása elöl 125 liter, hátul 570–1 510 liter között alakul, vontatható tömege 1,5 tonna.
Avatr: prémium elektromos modellek érkeznek
Az Avatr almárka modelljei 800 voltos rendszert, 520–730 km-es hatótávot és akár 260 km-es töltést 15 perc alatt kínálnak, különösen az Avatr 12 csúcsmodell ígér figyelemre méltó specifikációkat. A márka ezzel egyértelműen a prémium szegmenst célozza, technológiában pedig a szoftveresen vezérelt járműarchitektúrára helyezik a hangsúlyt.
Európában Európáért: helyi jelenlét és gyártási tervek
A Changan vezetése hangsúlyozta: az európai piacot hosszú távon, önállóan kívánják meghódítani. A cég már 2025-ben saját kereskedői hálózatot épít ki tíz hivatalos márkakereskedővel Németországban, és alkatrész-elosztó központot nyit Hollandiában. 2030 előtt pedig saját európai gyártás indítását is tervezik, amivel még versenyképesebbé válhatnak.
Nemzetközi partnerek, globális bizalom
A márka kiemelt partnerei között olyan nevek szerepelnek, mint a Ford, a Bosch, a Webasto és a Schaeffler, ezzel is jelezve, hogy iparági szinten beágyazott, megbízható gyártóról van szó. A Changan eddigi vegyesvállalati tapasztalatai után most teljesen önálló stratégiával lép az európai porondra.
Changan: új időszámítás az európai autópiacon
A Changan üzenete világos: az európai piac meghódítását felkészült technológiával, modern dizájnnal és átfogó stratégiával kívánják elérni. A „Európában Európáért” megközelítés nemcsak versenyképességet, hanem lokális elköteleződést is jelent. Az első lépések biztatóak, és a nyolc új modell bevezetésével a Changan akár új korszakot is nyithat az európai elektromos mobilitásban.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!