Most már minden német Supercharger töltő 250 kilowattos lett

0

A Tesla korszerűsítette németországi gyorstöltő hálózatát, így mostantól minden egyes töltőállomáson harmadik és negyedik generációs Supercharger töltők üzemelnek, amelyek akár 250 kW teljesítménnyel képesek tölteni az elektromos autókat.

A Supercharger hálózat kulcsszerepe az értékesítésben

A Tesla egyik legerősebb versenyelőnye a globálisan kiépített Supercharger hálózat. A töltők használata egyszerű, az állomások jól megközelíthetők, és a rendelkezésre állás világszinten kiemelkedő. Korábban azonban a különböző generációs töltőoszlopok eltérő teljesítménye ingadozó felhasználói élményt jelentett.

Egységes teljesítmény minden állomáson: 250 kW-os frissítés

A Tesla most minden németországi töltőponton lecserélte a V2 típusú oszlopokat, így az ország egész területén egységesen 250 kW töltési teljesítmény várja az e-autósokat. Míg a korábbi V2 Supercharger oszlopok 150 kW-os töltést biztosítottak, a V3 és V4 már 250 kW-ra képes. Bár papíron a V3 és V4 hasonló teljesítményű, a negyedik generációs oszlopok (V4) jelentős előnyt kínálnak: hosszabb töltőkábelekkel rendelkeznek és oldalsó kijelzőjük lehetővé teszi, hogy más gyártók autói is problémamentesen használják ezeket a töltőket.

A korábbi modellek rövid kábele miatt csak a Teslák bal hátsó csatlakozójához volt igazán kényelmes a csatlakoztatás, az új megoldás viszont univerzálisabb, és megnyitja a töltési lehetőségeket más márkák előtt is a nyitott lokációkon.

Jövőálló rendszer: jönnek az 500 kW-os töltések is

A Tesla 2023 novemberében mutatta be a V4 Supercharger oszlopokhoz tartozó új vezérlőszekrényeket, amelyek V4 Cabinet néven futnak. Ezek a rendszerek akár 500 kW-os töltési csúcsteljesítményre is képesek, amely messze túlszárnyalja a jelenlegi igényeket – de a jövőbeli Tesla modellekhez, például a Cybertruckhoz és a Semi kamionhoz már szükségesek lehetnek.

„A Model 3, Y, S és X ennek fogadására nem képes, de legalább a Cybertruck, a Tesla első 800 voltos rendszerű autója viszont igen. Nem beszélve a Tesla Semi kamionjáról, aminek még 1,2 megawattal is képesnek kell lennie tölteni ezeken a rendszereken.”

Miért éppen Németország?

Nem egyértelmű, miért Németország lett a korszerűsítés központja, de valószínűsíthető, hogy a Tesla érzékelte a helyi ügyfelek elégedetlenségét. A német vásárlók különösen érzékenyek a megbízhatóságra és a felhasználói élményre, így a frissítés célja részben a piac erősítése lehetett ebben a régióban.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!