2025. április 1-jétől Shanghai pénzügyi támogatást biztosít az akkumulátorcserélő állomások építésére, ezzel segítve az elektromos autók töltési infrastruktúrájának fejlesztését. Hasonló támogatási program indul Hefei városában is, amely szintén ösztönözni kívánja az akkumulátorcserélési technológia elterjedését. A legnagyobb kedvezményezett a Nio, amely élen jár az akkumulátorcsere-technológia fejlesztésében, és már most is jelentős hálózatot épített ki Kínában.
Megoldás a városi töltési problémákra
Az elektromos autók terjedésével egyre nagyobb kihívást jelent a töltési infrastruktúra kiépítése, különösen a nagyvárosokban és társasházakban lakók számára, akik nem feltétlenül rendelkeznek saját töltési lehetőséggel. Kína legnagyobb népsűrűségű városai, például Shanghai és Hefei, hatalmas elektromos autópiaccal rendelkeznek, ezért szükség van új, innovatív töltési megoldásokra, mint az akkumulátorcserélő állomások.
A támogatás részletei és kedvezményezettjei
A CN EV News beszámolója szerint Shanghai 40%-os beruházási támogatást biztosít az új akkucsereállomások építésére, feltéve, hogy azok nem kizárólag egy adott autómárkához kötődnek. Azok az állomások, amelyek csak egy adott gyártó termékeivel kompatibilisek, 20%-os támogatásban részesülhetnek. Ezen kívül az állomások energiaigényét kedvezményes áron fedezhetik, és a helyi taxiszolgáltatók is további kedvezményeket kapnak, ha ilyen állomásokat vesznek igénybe.
Hefei is támogatja az akkumulátorcserélő autókat
Hefei Gazdasági és Technológiai Fejlesztési Zónája akár 10 000 RMB (kb. 1260 euró) vásárlási támogatást biztosít az akkumulátorcsere-képes modellekhez. Bár a közlemény nem tartalmazott részletes információkat, egyértelmű, hogy a támogatás elsősorban a Nio előnyére válik, hiszen a márka két gyárat is üzemeltet a kínai tartományban.
A Nio dominanciája az akkumulátorcsere-piacon
Shanghai és Hefei szoros kapcsolatban áll a Nióval, mivel a vállalat székhelye Shanghai-ban található, míg gyártóüzemei Hefeiben működnek. A Nio jelenleg 3154 akkumulátorcserélő állomást üzemeltet Kínában, ebből 183 található Shanghai területén. Bár a kezdeményezés jó irányba mutat, a feltételeket erősen a Nio üzleti modelljére szabták. A CATL is egyre inkább próbál betörni az akkumulátorcserélő piacra, de egyelőre a Nio dominálja ezt a szektort.