Hatalmas siker: Két óra alatt tízezer autót adott el a Xiaomi

0

Xiaomi SU7 Ultra elektromos szedán elképesztő sikerrel debütált, hiszen két órán belül elérte éves értékesítési célját, vagyis tízezer darabot adtak el belőle. Az áprilisi kiszállítások előtt néhány előre legyártott példány már márciusban eljut a korai vásárlókhoz.

A SU7 Ultra ára 35%-kal alacsonyabb lett a korábbi előrendelési árnál, ami jelentős figyelmet keltett a piacon. Lei Jun, a Xiaomi vezérigazgatója így nyilatkozott: „Küldetésünk, hogy a luxusautókat megfizethetővé tegyük. A hagyományos benzinüzemű járműveket biztosan felülmúlja ez az autó.”

Lenyűgöző teljesítmény és versenyképes ár

SU7 Ultra egy nagy teljesítményű, négyajtós elektromos szedán, amely több mint 1500 lóerős hajtáslánccal rendelkezik. A modell induló ára 529 900 jüan (kb. 28 millió forint), amely 285 000 jüannal (kb. 15 millió forinttal) alacsonyabb, mint azt eredetileg tervezték.

Az előrendelések február 27-én kezdődtek Kínában, és 10 percen belül 6900 rendelés érkezett a SU7 Ultrára, amely két órán belül elérte a 10 000 darabos eladási mérföldkövet. A vásárlóknak 20 000 jüan (kb. 1 millió forint) előleget kell fizetniük, amely egy héten belül visszatéríthető, míg a raktáron lévő autók esetében 40 000 jüan (kb. 2 millió forint) nem visszatéríthető előleget kell befizetni.

A Xiaomi SU7 Ultra műszaki adatai

SU7 Ultra méretei 5115 mm hosszú, 1970 mm széles és 1465 mm magas, tengelytávja pedig 3000 mm. A 0-100 km/h gyorsulás mindössze 1,98 másodperc, köszönhetően a három elektromos motornak, amelyek együttes teljesítménye 1138 kW (1526 lóerő). Az első tengelyen egy 288 kW-os (386 LE) motor található, míg a hátsó tengelyen két 425 kW-os (570 LE) motor dolgozik, csúcsnyomatéka 1770 Nm, végsebessége pedig 359 km/h. A jármű energiáját egy 93,7 kWh-s CATL Qilin 2.0 ternary NMC akkumulátorcsomag biztosítja, amely 620 km-es (CLTC) hatótávot kínál, és 11 perc alatt tölthető 10%-ról 80%-ra.

Nemzetközi terjeszkedés és az MWC bemutató

A Xiaomi bejelentette, hogy a SU7 Ultra hivatalosan is bemutatkozik a Mobil Világkongresszuson (MWC) Spanyolországban márciusban. A vállalat közleménye szerint: „Március 3-án, a barcelonai MWC 2025-ön a két Ultra egyszerre debütál. Maradjanak velünk!”

Tavaly decemberben kínai médiák arról számoltak be, hogy a Xiaomi felgyorsítja nemzetközi terjeszkedését, és több régióban is kis mennyiségű értékesítést tervez a piac tesztelésére. Lei Jun célja, hogy a Xiaomi 2030 előtt megkezdje európai autóeladásait, a vállalat jellegzetes „kevesebbet ígérni, többet nyújtani” stratégiáját követve.

A Xiaomi következő lépései az autóiparban

A vállalat harmadik elektromos modellje, a YU7 SUV 2025 elején mutatkozott be, és a Xiaomi éves szinten 300 000 jármű eladását tervezi. A SU7 Ultra sikere egyértelműen megerősíti a Xiaomi helyét az elektromos autópiacon, és jelzi, hogy a technológiai óriás komoly kihívóvá válhat az EV-szegmensben.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!