A J.D. Power legújabb amerikai vevőelégedettségi felmérése szerint a prémium elektromos autók között a BMW iX bizonyult a legjobbnak. A 33,1 millió forintos kezdőáron elérhető elektromos SUV 790 ponttal került az élre, ezzel megelőzve versenytársait.
A második helyet a BMW i4 szerezte meg, amely 783 pontot kapott, és Magyarországon 21,5 millió forinttól kapható. A dobogó harmadik fokára a Rivian R1S SUV került 770 ponttal, azonban ez a modell nálunk nem forgalmazott.
A Tesla Model 3 és a Polestar 2 is az élmezőnyben
A negyedik helyen a Tesla Model 3 végzett 767 ponttal, míg az ötödik a Polestar 2 lett, amely 764 pontot szerzett. A listán további modellek is szerepelnek:
- Tesla Model Y (749 pont)
- Audi Q8 e-tron (722 pont)
- Cadillac Lyriq (717 pont)
A Hyundai Ioniq 6 a tömegpiaci EV-k éllovasa
A tömegpiaci elektromos autók kategóriájában a Hyundai Ioniq 6 végzett az élen, 751 ponttal, ami 15,3 millió forintos indulóáron érhető el Magyarországon. A második helyen a Kia EV6 áll, amely 743 pontot szerzett, és 17,5 millió forinttól kapható. A dobogó harmadik fokára a Chevrolet Equinox EV került 737 ponttal, mögötte pedig a Hyundai Ioniq 5 (728 pont), Chevrolet Blazer EV (724 pont), Kia EV9 (724 pont), Hyundai Kona EV (720 pont) és a Ford Mustang Mach-E (718 pont) található.
Az ügyfél-tájékoztatás fontossága
A felmérés szerint a BEV-tulajdonosok 69%-a kapott valamilyen oktatást az elektromos autók használatáról, azonban ezen a területen még van hová fejlődni. Az alaposabb tájékoztatás növelheti a vásárlói elégedettséget, és hozzájárulhat az EV-technológia gyorsabb elterjedéséhez. A válaszadók túlnyomó többsége elégedett elektromos járművével, és 94%-uk jelezte, hogy következő autója is EV lesz.
Brent Gruber, a J.D. Power elektromos járművekkel foglalkozó részlegének ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „Ha egy vásárló egyszer áttér az elektromos járművekre, nagy valószínűséggel hosszú távon elkötelezett marad a technológia mellett.”
A vásárlói elégedettség és az eladási számok eltérése
A BMW iX győzelme rávilágít arra, hogy a vásárlói elégedettség nem mindig tükrözi az eladási adatokat, és kiemeli a tulajdonosi élmény fontosságát a márkahűség kialakulásában.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!