A Magna gyártja az elektromos G-osztály hajtásrendszerét

0

Magna és a Mercedes-Benz tovább erősítette együttműködését, amelynek eredményeként az osztrák beszállító nemcsak az elektromos G-osztály összeszereléséért, hanem a hajtásrendszer gyártásáért is felel. A négy elektromos motorral felszerelt G580 (EQ technológiával) modell 2024 óta készül Graz mellett, és a gyártási folyamat minden eleme prémium minőséget garantál.

A Mercedes G-osztály ikonikus státuszát már 1979 óta építi Grazban, ahol a belsőégésű változatok mellett mostantól az elektromos modell is készül.

Lannachban készülnek a csúcstechnológiás elektromos motorok

Bár az autók összeszerelése Grazban zajlik, az elektromos G-osztály hajtásrendszerének gyártása Lannach városában történik. A Magna eDS Duo hajtásrendszere új korszakot nyit a terepjárók világában.

Diba Ilunga, a Magna Powertrain elnöke így fogalmazott: „A Mercedes-Benz ikonikus terepjárójához három generáción át asszisztáltunk, így a Magna számára megtiszteltetés, hogy most az első generációs elektromos G-osztályt is a mi motorjainkkal szerelhetjük fel.”

Magas teljesítmény és precíz vezérlés

négy elektromos motor összteljesítménye 432 kW (586 LE), míg a maximális nyomaték 1164 Nm, ami kimagasló terepjáró-képességeket garantál. A kerekenkénti motoros meghajtásnak köszönhetően az autó pontosabb teljesítményelosztást és kiemelkedő tapadást biztosít még extrém körülmények között is.

Duo rendszer különlegessége, hogy egy mechanikus kétfokozatú váltót integrál a hajtásba, amely egy gombnyomással aktiválható, növelve ezzel az energiahatékonyságot és a terepjáró-képességeket.

Fejlett technológia az energiatakarékosságért

Az elektromos rendszer tartalmaz szilícium-karbid félvezetőket, amelyek csökkentik az energiafogyasztást, miközben fenntartják a magas teljesítményt. A rendszer képes leválasztani a nem használt motorokat, így azok nem vesznek részt az autó mozgatásában, ami jelentősen növeli az energiahatékonyságot.

Bár a jelenlegi teljesítmény 108 kW motoronként, a Magna már 240 kW-ig skálázható hajtásrendszert is említett, ami azt jelenti, hogy a jövőben még erősebb változatok is érkezhetnek.

Új szintre emelt terepjárás

A Mercedes-Benz és a Magna együttműködése új szintre emeli az elektromos terepjárók képességeit. A hagyományos létravázas szerkezet és a modern elektromos hajtás találkozása egy egyedülálló kombinációt eredményez, amely a G-osztály legendás terepképességeit viszi át az elektromos jövőbe.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!