Bónuszt is kapnak a végkielégítésen felül a brüsszeli Audi gyár dolgozói

0

Az Audi a tervek szerint 2025. február 28-án leállítja a termelést a brüsszeli gyárában. A jogszabályok által előírt egyeztetési folyamat részeként a vállalat megállapodott a munkavállalói képviselőkkel egy szociális csomagról. Ennek értelmében az alkalmazottak a törvényben előírt végkielégítésen felül vállalati bónuszt is kapnak.

Az Audi híreit követők bizonyára tudják, hogy a híres brüsszeli gyár hamarosan bezárásra kerül. Habár maga az üzem jól szerepelt, sajnos több tényező is oda juttatta a telephelyet, hogy azt gazdaságosan ne lehessen már fenntartani. Az Audi korábban többször is elmondta, hogy a brüsszeli gyár az elhelyezkedése okán akadályozza a terjeszkedést és a belső logisztikát . Az üzem több vasútvonal által határolt területen található, ezért a bővítési területek gyakorlatilag nem megközelíthetők. Ráadásul a helyszínen nincs karosszéria-műhely, ezért a teljesen önálló gyártás Brüsszelben nem lehetséges, a fontos karosszériaelemeket más üzemekből kell odaszállítani.

Az Audi az utolsó percig kereste a lehetőségeket és még arra is nyitott volt, hogy más autógyártónak adja el az üzemet, de sajnos november végén elengedte a helyzetet és elkezdte kidolgozni az üzem bezárását. Pedig a brüsszeli üzem hosszú múltra tekint vissza. 1949-ben alapították VW-gyárként, ahol az évtizedek során többek között a VW Beetle, Golf, Passat és Polo is készült. 2007-ben az üzem neve Audi Brussels-re változott, és a gyártás hamarosan az Audi A1-re összpontosult. Miután az A1 gyártását áthelyezték Spanyolországba, a telephelyet az elektromos mobilitás kulcsfontosságú üzemévé alakították át, és 2018-tól ott épült az Audi e-tron, amelyet később Audi Q8 e-tron névre kereszteltek.

Az Audi a terveknek megfelelően 2025. február 28-án leállítja tehát a termelést a brüsszeli gyárában. A jogilag előírt konzultációs folyamat részeként az Audi elkészített egy szociális tervet a személyzet képviselőivel a mintegy 3000 alkalmazott sorsával kapcsolatban. Úgy tűnik, hogy az egyeztetések lassan a végükhöz közelednek és körvonalazódik a helyzet. Az már biztos, hogy akinek nem találnak helyet más üzemben, azokat elbocsájtják. Ezen munkavállalók a törvényes végkielégítésen felül céges prémiumban is részesülnek.

Ennek az Audi-bónusznak az összege az egyén szolgálati idejétől függ. Az Audi szerint a cég a törvényben előírt összeg több mint kétszeresét költi az alkalmazottak végkielégítésére. A Nieuwsblad belga lap beszámolója szerint például a 30 év szolgálati idővel rendelkező munkavállalók összesen bruttó 200-400 ezer eurós végkielégítést kapnak, beosztásuktól és fizetésüktől függően.

Ezeken felül a nyugdíjhoz közelítők számára kedvezményes elvonulást biztosítanak és lesznek coaching programok és úgynevezett outplacement szolgáltatások a munkavállalók számára. Ez utóbbi azt jelenti, hogy az alkalmazottakat más cégeknél helyezhetik el.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!