Több új elektromos autót regisztráltak az EU-ban, mint dízelüzeműt

0

2024 során egyértelművé vált, hogy az elektromos autók piaca Európában már nem olyan dinamikusan növekedik, mint az előző években. Azonban az EU-ban így is több mint 1,4 millió új elektromos autót helyeztek forgalomba az elmúlt évben. Ennek ellenére az európai autógyártók szövetsége, az ACEA éves statisztikája szerint így is több új elektromos autót regisztráltak, mint dízelüzeműt.

Az európai autógyártók bejegyzett tömörülése az ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association) kiadta a 2024-es év elektromos autós eladásait a kontinensre vetítve és ezekből többek között az is kiderült, hogy bár a tavalyi eladások gyászosak voltak, azért arra mégis elég volt, hogy a dízel eladások fölé kerekedjenek az e-autók.

Az ACEA adatai szerint 2024-ben 1 447 934 új BEV került eladásra, ami 5,9 százalékkal kevesebb, mint 2023-ban, amikor még több mint 1,5 millió új akkumulátoros elektromos autó volt ugyanez az érték. Emellett uniós szinten 758 944 új konnektorról tölthető hibrid érkezett az utakra, ami 6,8 százalékkal marad el az előző évitől. Ha azonban az EFTA-államokat (Izland, Norvégia és Svájc) és az Egyesült Királyságot is beleszámítjuk, akkor csak 1,3 százalékkal marad el az előző évi adattól. A fent említett további országok eladásaival 1,99 millió BEV-ről beszélhetünk 2024-ben Európában. Ha a PHEV autókat is idevesszük a további országokból, akkor itt is kisebb csökkenést láthatunk: 3,9 százalékosat csupán.

Ez azt mutatja, hogy az elektromobilitás mennyire eltérően fejlődött az egyes piacokon. Jelentős növekedésével, 381 907 új BEV-vel az Egyesült Királyság még Németországot is megelőzte – itt az ACEA (a KBA-hoz hasonlóan) 380 609 új BEV-ről számol be, ami 27,4 százalékkal marad el az előző évitől. Franciaországban az új elektromos járművek regisztrációja 2,6 százalékkal 290 614 járműre esett vissza, míg a harmadik és ötödik helyezés jelentős növekedést ért el. Hollandia 132 166 BEV-vel (+16 százalék), Belgium 36,9 százalékkal (127 703 db BEV) növelte eladásait. Majd Norvégia került az ötödik helyre 114 396 új BEV eladással.

Az összes hajtástípust tekintve az EU autópiaca enyhén, 0,8 százalékkal, 10,6 millió új autóra nőtt. Ez egyben azt is jelenti, hogy 13,6 százalékos (2023: 14,6 százalékos) piaci részesedésükkel az akkumulátoros elektromos autók továbbra is a harmadik legnépszerűbb autók voltak. Az elektromos autókat csak a benzinüzemű autók előzték meg 33,3 százalékkal, ls a hibridek 30,9 százalékkal – bár az ACEA a statisztikáiban a full és a mild hibrideket egybe veszi.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!