A Kia tavaly már bemutatta az EV6 modell frissített változatát, most pedig a sorozat legerősebb modellje, az EV6 GT is megújul.
A Kia EV6 életében fontos év volt a 2021, hiszen akkor érkezett meg a típus teljesítményre optimalizált verziója, az EV6 GT. A dél-koreai cég annyira biztos volt a dolgában, hogy több gyorsulási versenyt is szervezett a típusnak, 2021 áprilisban egy klasszikus, negyed mérföldes gyorsulási versenyen olyan résztvevők ellen állt ki az EV6 GT, mint mint a 476 lóerős Mercedes-AMG GT (0-100 km/h: 4 mp), az 570 lóerős McLaren 570 S (0-100 km/h: 3,2 mp), a 370 lóerős Porsche 911 Targa 4 (0-100 km/h: 4,5 mp), az 560 lóerős Ferrari California T (0-100 km/h: 3,6 mp) és a 650 lóerős Lamborghini Urus (0-100 km/h: 3,6 mp).
Nem vitás tehát, hogy az EV6 GT komoly teljesítményt és vezetésre hangolt élményeket adhat a tulajdonosának, ám ahogyan az alap EV6 megújult nemrég, az EV6 GT esetében is esedékes volt a frissített arculati elemek bevezetése. Ahogyan ilyenkor illik, szinte minden paraméter jobb, vagy nagyobb lett, kivéve az egyik legfontosabbat, ez pedig az ár! Az új EV6 GT annak ellenére kerül majd közel 3000 euróval kevesebbe jelenlegi német alapáránál, hogy mindenből többet kap a vevő.
A sajtóanyag szerint a legnagyobb újítás az új EV6 GT hajtáslánca, ami ezúttal már a Hyundai Ioniq 5N esetében megismert csemege, amihez az E-GMP új és eddigi legnagyobb akkupakkja társul 84 kWh formájában (a régi EV 6 GT esetében ez 77,4 kWh volt).
A 430 kW és a 740 Nm maximális nyomaték helyett immár 478 kW és 770 Nm szerepel az adatlapon. Az új EV6 GT 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Az Ioniq 5N-ből ismert „Virtuális sebességváltó”, vagyis a sportosabb vezetési élmény érdekében szimulált sebességváltások mostantól a Kiánál is elérhetők. A nagyobb akkupakk révén a korábbi 424 km WLTP hatótáv 450 km-re nőtt, míg a DC villámtöltési képesség is 240 kW helyett már 258 kW.
Külső tekintetében itt is a megújult első fényszórókat kell keressük, míg az EV6 GT esetében kizárólagos színek is megjelentek. Az alap EV6-tal ellentétben az EV6 GT új, szárnyalakú lökhárító-kialakítást kapott, a hátsó diffúzort némileg módosították, akárcsak a 21 collos felniket. A GT-exkluzív neonsárga árnyalatok azonban megmaradtak a féknyergeken és a belső térben. Belül olyan ismerős frissítések találhatók, mint az új kormánykerék, az átdolgozott középkonzol (a magasfényű fekete helyett vonalszerkezettel), az új „ccNC” infotainment generáció, amelyet a Kia szerint intuitív stílus jellemez. A járműkulcs helyett a „Digital Key 2.0” segítségével okostelefont vagy okosórát is használhatunk majd a bejutáshoz, illetve ujjlenyomat-érzékelővel is könnyedén kiválaszthatjuk a vezetési profilokat és az egyéni beállításokat. Az új EV6 GT német alapára 69 990 eurótól indul.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!