Olcsó elektromos autó alapot fejleszt a Volkswagen Indiának

0

Úgy tűnik, a Volkswagen Csoport megtalálta a megoldást a tömegpiacra szánt VW és Skoda elektromos járművek platformjára Indiában. A helyi médiában megjelent jelentések szerint a vállalat úgy döntött, hogy egy eredetileg kizárólag Kína számára tervezett, költséghatékony saját fejlesztésű platformot használ fel az indiai piacra is.

Bár a Volkswagen Csoport esetében az elmúlt hónapokban nem a kitörő sikerekről, illetve az eladások szárnyalásáról olvashattunk, azért a 2024-es évet bemutató eredményeik mégis azt mutatják, hogy bizony a VW adta el tavaly a legtöbb elektromos autót Európában. Hiába azonban az eredmény, ha kontextusba helyezzük azt, akkor még mindig siralmas az eladások mértéke. Pedig, ha jobban utána számolunk akkor a VW nem kevés pénzt locsolt bele a fejlesztésekbe, leginkább a platformok tekintetében.

Itt van nekünk a MEB platform, amire amúgy nem kevés sikeres e-autót épített meg a VW Csoport, de már a jövőállónak tervezett SSP fejlesztése zajlik nagy erőkkel. Hogy ez mire lesz elég Európában, azt a következő évek döntik majd el. A másik fontos ország a VW számára az Kína. A bevételek szemmel látható része érkezik onnan, így nem mindegy a a keleti szereplés. Sajnos az elmúlt években a helyi márkák kíméletlenül kiszorították a Volkswagent a vezető pozíciókból, és ma már a Top10-ben sincs benne a VW az elektromos autók szempontjából.

A Volkswagen azonban nem az a márka, ami ne tudna alkalmazkodni. Ezért nem meglepő, hogy Kína után esetleg új piacok felkutatására indulna a csoport. Viszont, ha hihetünk a legújabb helyi sajtóértesüléseknek, akkor India lehet ez az új terület. Azonban India erősen árérzékeny autópiac, alacsony árak nélkül esélye sincs egy gyártónak, illetve az elektromos meghajtás térhódítása sem igazán indult ott még be. Ennek fényében ha a VW labdába akar rúgni, elő kell állnia sok és olcsó elektromos autóval, aminek talán már meg is van az alapja. Egy helyi médiajelentés azt sugallja, hogy a VW úgy dönthetett, miszerint egy alacsony költségű platformot alkalmazna, amelyet eredetileg csak Kínának szántak a németek.

Ez az eredetileg a kínai modellek alá szánt CMP (Compact Main Platform) átnevezése lenne IMP-nek (India Main Platform) és ha igazak a hírek, a fejlesztések már el is indultak. A cikk azt sugallja, hogy az IMP jelentős regionális kiigazításokat fog tartalmazni, amelyek nemcsak az autók megfizethető árazásában, hanem a szabályozói jóváhagyásoknak való zökkenőmentes megfelelésben is kulcsfontosságúak lesznek. Ezt értelmezhetjük úgy is, hogy az IMP-ből számos fejlesztés kimaradhat, a költségek csökkentése érdekében.

A VW Indiában SAVWIPL (Skoda Auto Volkswagen India Private Limited) néven működik. A divízió négy elektromos SUV-hoz használhatja első körben az IMP-t, kettő a Volkswagen és kettő a Škoda márkától. Az új indiai platformra 4,3 és 4,8 méter közötti elektromos járműveket lehetne tervezni, amire lenne is igény, hiszen Indiában is egyre jobban fogynak a nagyobb méretű autók.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!