A NIO, a kínai elektromos járműgyártó vállalat jelentős sikert ért el a legújabb, megfizethetőbb almárkája, az Onvo első modelljével, az L60 elektromos SUV-val. Az Onvo L60-at 2024 szeptemberében mutatták be, és mindössze 100 nap alatt több mint 20 000 darabot szállítottak le belőle, ami kiemelkedő teljesítmény az elektromos járművek piacán.
A tisztán elektromos Onvo L60 különösen vonzó a versenyképes ára miatt, amely akkumulátor-bérlési opcióval körülbelül 21 000 dollárról (149 900 jüan) indul, szemben például a Tesla Model Y kínai piacra szánt változatának 35 000 dolláros (249 900 jüan) kezdőárával. Az akkumulátor-bérlés havi díja a választott mérettől függően 85 vagy 125 dollár (599 vagy 899 jüan). Azok számára, akik az akkumulátort is megvásárolnák, az Onvo L60 ára körülbelül 29 000 dollárnál (206 900 jüan) kezdődik, ami még mindig kedvezőbb a versenytársakhoz képest.
A tisztán elektromos Onvo L60 méretei hasonlóak a Tesla Model Y-hoz, hossza 4 828 mm, szélessége 1 930 mm, magassága pedig 1 616 mm. Az autó többféle akkumulátor-opcióval érhető el, beleértve a 60,6 kWh-s és a 85 kWh-s változatokat, amelyek a kínai CLTC szabvány szerint 555 km-től 730 km-ig terjedő hatótávolságot biztosítanak. A jövőben egy 150 kWh-s akkumulátorral szerelt változat is várható, amely több mint 1 000 km-es hatótávolságot kínál majd.
A NIO tervei szerint az Onvo L60 gyártása tovább növekszik; a decemberi 10 000 darabos termelést márciusra 20 000-re kívánják emelni. Ezzel párhuzamosan a vállalat célja, hogy 2025 márciusára havi 20 000 Onvo e-autót szállítson le, ami jelentős bővülést jelentene a jelenlegi termelési kapacitáshoz képest.
Az Onvo L60 nemcsak a kínai piacon arat sikert, hanem a nemzetközi terjeszkedés is a tervek között szerepel. A vállalat bejelentette, hogy 2025 elején az Egyesült Királyságban is bemutatja az L60-at, amely az első európai piac lesz az Onvo számára. Az Egyesült Királyság kiválasztása stratégiai döntés, mivel az ország nem vet ki további vámokat a kínai elektromos járművekre, ellentétben az Európai Unióval, ahol a NIO és az Onvo 31%-os importvámot kénytelen fizetni.
A NIO ambiciózus tervei között szerepel, hogy 2025 végére jelen legyen akár 25 különböző országban és régióban, ezzel is erősítve globális jelenlétét az elektromos járművek piacán. Az Onvo L60 sikeres piaci bevezetése és gyors értékesítési üteme azt mutatja, hogy a vállalat jó úton halad ezen célok elérése felé, miközben versenyképes alternatívát kínál a meglévő piaci szereplőkkel szemben.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!