Az Egyesült Államokban a tölthető hibridek népszerűbbek, Kínában a Volvo benzines modelljei iránt nagyobb a kereslet, míg Európában az elektromos hajtás teszi ki a nagyobb értékesítési volument.
A Volvo ugyan nem tudja maradéktalanul teljesíteni az elektromos átállásra kitűzött céljait és határidőit, de folyamatosan dolgozik rajta. Ez tükröződik a szerdán közzétett novemberi értékesítési adatokban is, amelyek szerint a teljesen elektromos autók (BEV) a havi eladások 21 százalékát, a tölthető hibridek pedig 27 százalékát tették ki. Ez a globális trendekhez illeszkedik, amelyek egyre inkább a hibrid hajtásokat helyezik előtérbe az elhúzódó átállás során. Az elektromos és a plug-in hibridek (PHEV) eladásai egy év alatt 40 százalékkal növekedtek.
A kínai Geely tulajdonában álló svéd Volvo novemberben 66 977 autót értékesített, ami 5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest – szerény, de pozitív előrelépés. Míg Európában és Észak-Amerikában erősödött a márka, Kínában továbbra is kemény versenyben áll a hazai gyártókkal, ami ebben a hónapban sem hozott számukra előnyt.
Januártól novemberig a Volvo világszerte 689 585 autót adott el, ami 9 százalékos növekedés az előző évhez képest. Ehhez képest november gyengébb hónap volt, kivéve Európát, ahol az elektromos (BEV) és tölthető hibrid (PHEV) modellek a 31 611 eladott autó kétharmadát tették ki. Az új generációs modellek eladása az előző évhez képest 39 százalékkal nőtt.
Az Egyesült Államok továbbra is kulcspiac a Volvo számára, ahol novemberben 12 259 autót értékesítettek, 5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az elektromos és tölthető hibrid modellek eladásai itt 58 százalékos éves növekedést mutattak, részesedésük azonban 39 százalék maradt.
Az Egyesült Államokban az elektromos Volvók eladása 41%-kal, 493 darabra csökkent, miközben a tölthető hibridek értékesítése megduplázódott, 4301 darabra. Kínában 8%-kal kevesebb, 13 923 Volvo kelt el, amelyeknek csak 13%-a volt elektromos vagy tölthető hibrid. A márka itt főként belső égésű motoros SUV-ival maradt versenyképes.
A Volvo 2030-ra tervezte, hogy kizárólag elektromos autókat gyárt, de a lassú keresletnövekedés miatt kínálatának legalább 10%-a hibrid modell marad. Az elektromos járművek iránti kereslet fellendülésére számítanak, de a kapacitás- és technológiafejlesztések túllépték a jelenlegi igényeket. A Kínában gyártott elektromos Volvókra kivetett vámok miatt a cég szeptemberben csökkentette idei profitvárakozásait. Ennek ellenére részvényei a stockholmi tőzsdén 1,6%-os emelkedést mutattak a havi forgalmi adatok közzététele után.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!