A dolgok jelen állása szerint a szilárdtest akkumulátorok piacán a QuantumScape lesz az egyik biztos piaci szereplő. Mondhatjuk, hogy a QuantumScape az egyik olyan top-listás vállalat, aki gyakorlatilag a küszöbön áll a szilárdtest-akkucellák tényleges gyártásával. Talán joggal állítható, hogy a QuantumScape vállalat áll ma a legközelebb ahhoz, hogy ténylegesen nagy sorozatban előállítható, kifejezetten az autóipari igényekre szabott szilárdtest akkucellát dobjon piacra. Szó se róla, a QuantumScape-en kívül vannak mások is a versenypályán ebben a témában, de egyrészt tőlük hallani a folyamatos eredmények érkezését, illetve ott áll mögöttük a Volkswagen is, mint fő befektető.
A vállalat már számos működő, első körös akkucellát (A széria: A0 2022-ben és Alpha-2 2024 márciusában) tudott szétküldeni több autóipari szereplőnek, ezek között bizonyára ott volt a Volkswagen is. Ez a program kiváló eredménnyel végezhetett, hiszen a QuantumScape ma már az úgynevezett B-körös, vagyis a tényleges sorozatgyártásra érett cellák megvalósításánál tart. Bár a QuantumScape már október végén elkezdte kis mennyiségben gyártani első B-minta celláit, valami azonban még hiányzott: a speciális kémiai szeparátorok gyárthatósága.
Mostanra azonban már ezt a problémát is lefedte a vállalat, legalábbis legújabb sajtóanyaguk szerint. Az amerikai cég saját fejlesztésű gyártási folyamatának a „Cobra” nevet adta. A QuantumScape szerint az ehhez szükséges berendezéseket mára teljesen „kifejlesztették, leszállították, telepítették és kiadták a kezdeti szeparátor-feldolgozáshoz”. Ez azt jelenti, hogy a B mintacella 2025-től már nagyobb méretben is gyártható. A cég nem határozza meg, hogy ez alatt pontosan milyen mennyiségeket kell érteni, de a fenti sajtóanyag is gigawattos méretekről beszél.
A QSE-5 nevű B mintacella a QuantumScape első kereskedelmi terméke lesz – 5 Ah kapacitással, 844 Wh/l feletti energiasűrűséggel és 12,2 perces töltési idővel 10 százalékról 80 százalékra (SoC). A vállalat a QSE-5-öt szilárdtest akkumulátorcellaként írja le, 84,5 mm x 65,6 mm x 4,6 mm méretben. A fejlesztők 844 Wh/L vagy 301 Wh/kg energiasűrűséget (10C) várnak a sorozatgyártott cellától, ami aká-30 Celsius fokos hőmérsékleten is hozza a stabil működést.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!