A Kia EV3 mellé hamarosan egy testvérmodellt mutathat be a Hyundai. A koreai gyártó állítólag egy IONIQ 3 bevezetését tervezi, amely jövőre debütálhat. Sőt, egy még kisebb IONIQ 2-es modell is szóba került, amely 2026-ban érkezhet.
A dél-koreai Kia nagyon okosan építgette fel az elektromos autós portfólióját, ami az EV nevet kapta, mérettől függően számokkal is jelölve ezeket az autókat. A legnagyobb modell az EV9 lett, míg jelenleg a méret szerinti számozásban az EV3 áll legalul. Ez utóbbi sikere várható volt, hála a modern kinézetnek, a legújabb technológiáknak na és persze az árnak. A Kia EV3 Magyarországon 14 749 000 Ft-os alapártól kezdődik, ám akciósan már 13 999 00 Ft-ért hazavihető a legújabb Kia.
A testvérmárka Hyundai is ugyanígy tesz az IONIQ családdal, ám ők megálltak az IONIQ 5-nél, méretben ennél egyelőre nem mentek alá a típusnak. Viszont ha hinni lehet az angol Autoexpress magazinnak, akkor már dolgozik az ügyön a Hyundai és hamarosan megérkezhet az IONIQ 3. A magazin Simon Loasby, a Hyundai globális formatervezési központjának vezetőjének nyilatkozataira alapozza feltételezését. Arra a kérdésre, hogy a Hyundai fontolóra veszi-e, hogy lokalizáltabb modelleket állítson elő meghatározott piaci igényekre, Loasby így válaszolt: „Ha van igény, ha van mennyiség, és van egy márkánk, amely képes felvállalni ezt a mennyiséget és tenni valamit, akkor miért ne?”
A Kia EV3, az E-GMP-n alapuló kompakt crossover bizonyítja, hogy a Hyundai Motor Group már felismerte az elektromos B-szegmensű modell szükségességét. Mivel a Kia modellnél már szinte minden szükséges optimalizációt és méretre szabást elvégeztek, a Hyundai tervezőinek már csak meg kell rajzolnia az új kinézetet és legyártani. A Hyundai eddig minden E-GMP modellnek saját megjelenést adott, az egyetlen egységesítő dizájnelem a pixel-ihlette fényszórók. Ennek fényében nehéz megjósolni bármilyen formai elemet az IONIQ 3 esetében.
Más a helyzet a technológiával, itt vélhetően a Kia EV3 adattáblája érkezik majd meg: két választható akkukapacitás (58,3 és 81,4 kWh), amikhez 430 és 600 km WLTP hatótáv párosul. Az EV3 esetében mindkét akkuváltozat esetében ugyanaz a hátsó tengelyt hajtó e-motor található meg 150 kW teljesítménnyel. Az angol magazin szerint már jövőre bemutatkozhat az újdonság, ami felveti rögtön azt a kérdést, hogy mi lesz a Kona sorsa ennek fényében.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!