Elektromos szörnyetegekként újultak meg az Audi e-tron GT modellek

0

Az Audi bemutatta a 2025-ös RS e-tron GT és S e-tron GT modelljeit, melyekkel frissítette csúcsteljesítményű elektromos autóinak választékát. Ezek az elektromos modellek a márka történetének legerősebb és legjobban gyorsuló sorozatgyártott modelljei.

Az Audi elektromos kínálatának csúcsán az e-tron GT pihen és jó ideig nem is kell féltenie pozícióját. Bár az e-tron GT 2021 februárjában mutatkozott be, de az Audi egészen mostanáig nem nyúlt hozzá. Nem mintha az első generációnak bármi szégyellni valója lenne 2024-ben, de ennek ellenére az Audi úgy döntött, hogy a Porsche Taycan GT bemutatkozásával együtt a szinte testvérmodellnek tekinthető e-tron GT kínálatot is felfrissíti és most már a csúcsmodell 1000 lóerejére sem lehet panasza a legfinnyásabb vevőknek sem.

A típus kínálata mostantól így néz ki: S e-tron GT (magyar alapára  53 179 980 Ft), RS e-tron GT (magyar alapára  61 908 690 Ft), illetve a csúcsok csúcsa az RS e-tron GT performance, aminek még nincs magyar ára, de a német alapár 160 500 eurótól indul. Az első és az utolsó modell amiket újnak mondhatunk, az „alapot” jelentő S e-tron GT számít itt belépő szintet, míg az Performance modell a csúcs. Mindkét modell jelentős fejlesztések előnyeit élvezi, beleértve a jobb akkumulátorkapacitást, a hatótávolságot és a gyorsabb töltést.

Audi S e-tron GT

Az alap kivitel S e-tron GT esetében is már 670 LE teljesítményt élvezhetünk, melynek segítségével 3,3 mp alatt van meg a 0-100 km/h gyorsulás. Ezen kivitel küldetése, hogy szélesebb közönség számára tegye elérhetővé a típust, a hatótáv (EPA) 482 km (300 mérföld). Ebben, illetve a másik két kivitelben is egy új, 105 kWh kapacitású akkupakk biztosítja a problémamentes e-autózást.

A négykarikás vállalat új aktív felfüggesztési technológiával finomította az e-tron GT már amúgy is lenyűgöző kezelhetőségét, jobb kanyardinamikát és fokozott menetkomfortot kínálva. A kiváló gyorsulás mellett az új e-tron GT kínálat fejlett hőkezeléssel és élvonalbeli futómű-technológiákkal rendelkezik. Illetve az egyenáramú villámtöltés teljesítménye 320 kW-ra nőtt.

Audi RS e-tron GT

Az RS Performance kap még egy különleges vezetési módot is, amely kizárólag a csúcsmodellre vonatkozik, optimalizálja a nyomatékelosztást és a felfüggesztési beállításokat a maximális tapadás és precizitás érdekében kihívást jelentő utakon vagy pályaviszonyokon. Illetve szintén a csúcsmodell sajátja a Push-to-Pass Boost mód, melynek aktiváláskor ez a funkció 94 lóerős plusz teljesítményt ad 10 másodpercig, a még lendületesebb gyorsulás érdekében.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!