Továbbra is ez a két óriás uralja Kína akkumulátorpiacát

0

Kínában az akkumulátorgyártás továbbra is töretlenül növekszik. Októberben 59,2 GWh energiatartalmú elektromosautó-akkumulátort állítottak elő, amelynek több mint kétharmada a két piacvezetőtől, a CATL-től és a BYD-tól származott.

Csupán csak pár év telt el az olyan jellegű aggódó (és inkább kötekedő) jellegű kérdések óta, minthogy: “aztán lesz elég akkumulátor ahhoz a sok elektromos autóhoz?”. Persze nyilván valahol jogos volt a kérdés, hiszen az ipar nem volt felkészülve az igények váratlan megugrására, de abban igazából minden szakértő egyetértett, hogy a gyártási volumen felfuttatásával nem lesz gond, és igazuk is lett. Csak a kínai gyártók állítottak elő 59,2 GWh kapacitást az elmúlt hónapban.

Az adat a kínai akkumulátorgyártók szövetségétől (China Automotive Battery Innovation Alliance – CABIA) érkezett, ami szerint a majdnem hatvan gigawattóra kapacitás közel 2/3-a két legnagyobb márka gyártósorairól jött le. Szeptemberhez képest ez 8,6 százalékos növekedésnek felel meg; 2023 októberéhez képest a növekedés bő 51 százalékos. A CATL 25,32 GWh elektromos autó akkumulátort gyártott októberben, ami 42,78 százalékos piaci részesedést jelent. A BYD 15,82 GWh-t, a teljes piac 26,73 százalékát termelte. A két cég együttesen 69,51 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, szemben a szeptemberi 68,42 százalékkal.

Ezek nagyon komoly számok, főleg ha azt vesszük, hogy a BYD még autókat és sok más elektromos járművet is gyárt. Csak a BYD magasabb piaci részesedéssel rendelkezik, mint az első tízben lévő maradék nyolc vállalat együttvéve. A CATL és a BYD mögött egyetlen más akkumulátorgyártó sem rendelkezik két számjegyű piaci részesedéssel. A harmadik helyen a CALB 6,61 százalékos, a VW-partner, a Gotion High-Tech 5,2 százalékon, az ötödik helyen álló SVOLT Energy pedig csak a piac 3,2 százalékát képviseli. Az LGES és a Mercedes partnere, a Farasis Energy 0,7, illetve 0,43 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik Kínában.

A kínai gyártók egyértelműen az LFP kémiára feküdtek rá, ez már világosan látszik. A lítium-vas-foszfát 47,0 GWh-val a termelés 79,4 százalékát tette ki. Ez az adat 75 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest. A több nyersanyagot igénylő és így drágább NMC, a termelés mindössze 20,6 százalékát tette ki 12,2 GWh mellett. Az NMC (nikkel-magnézium-kobalt) gyártás 75,12 százalékát októberben a CATL adta Kínában, abszolút piacvezetőként. Az LFP akkumulátorok esetében sokkal feszesebb a helyzet: a CATL (34,42 százalék) és a BYD (33,67 százalék) szinte egymás mellett halad előre.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!