A Ford kénytelen visszafogni az új elektromos járműveinek gyártását, mert a „gyorsan romló piaci feltételek” nem kedveznek az Explorer Electric és a Capri eladásainak.
A Ford elektromos autós részlege mostanában nem áll túl jól. Masszív pénzügyi veszteségek jellemzik az elmúlt negyedéveket, bár amerikai márkák közül talán a Ford tette bele eddig a legtöbb pénzt és energiát az elektromos modellek gyártásába. Most azonban úgy tűnik, hogy még mindig nem tudtak eljutni a gazdaságos gyártási folyamatokig. A legutóbbi negyedév eredménye 2,6 milliárd dolláros mínusz lett és november eléljen már az egyik legismertebb elektromos modell, az F-150 Lightning gyártását is le kellett egy időre állítani. Ez utóbbi intézkedés oka egyszerű, nem fogy a vártnak megfelelően az elektromos pickup.
Ilyen helyzetben a vezetőség nagy reményeket kénytelen fűzni a Volkswagen által kölcsönzött technikára, vagyis a MEB platformra. Ezen utóbbi elektromos modellek fő feladata az európai vásárlók meghódítása lenne, ezért a Ford eddig két tisztán elektromos modellt mutatott be az Explorer és a Capri személyében melyek a VW platformján láttak napvilágot. Mindkét elektromos autó Németországban készül, a Ford Köln melletti gyárában.
Azonban úgy tűnik, hogy hiába a még csak néhány hónapja megkezdett munka, a Ford máris a gyártási volumen visszaszorítására kénytelen támaszkodni, legalábbis egy német magazin, a Kölner Stadt-Anzeiger szerint. A lap úgy tudja, hogy már meg is indultak az erre irányuló törekvések a vállalaton belül. Cikkük szerint maga a Ford egyik szóvivőjétől értesültek arról, hogy az „elektromos járművek gyorsan romló piaci feltételei” visszaveszik az Explorer és a Capri gyártási kapacitását. Az alkalmazottaknak nincs más lehetőségük, mint felváltva egy hetet dolgozni és egy hét szabadságot kivenni a karácsonyi szabadságig. Hatalmas csapás ez a kölni működésre, tekintve, hogy a Ford 2 milliárd dollárt fektetett be ide annak érdekében hogy a német gyárat felkészítse az elektromos járművek előállítására.
A helyzet pedig sajnos nem biztos, hogy ennyivel megoldódik, erről már az Automobilwoche számolt be. Szerintük 2025 elejére további termeléscsökkentést terveznek a kölni gyárban. A cég első szén-dioxid-semleges telephelyének maximális éves kapacitása 250 000 elektromos jármű, de ennek elérése egyelőre csak álomnak tűnik. Azt egyelőre nem tudni, hogy ezek az információk honnan vannak és hogy igazak-e. Ez utóbbit a Ford nem kommentálta.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!