A kínai BYD a Sealion 7 bemutatásával valami igazán különlegeset tett le asztalra, már ami a kinézetet illeti, hiszen bár a külső mindig szubjektív, azt hiszem kevés ember van, aki azt mondaná, hogy nem tetszik neki ez az elektromos autó. Csupán néhány hete annak, hogy bemutatták a Sealion 7-et Párizsban (Paris Motor Show), de már ott is mindenki figyelmét felkeltette a kínai elektromosjármű-óriásának legújabb modellje. Nem véletlenül. A BYD vezető tervezője, Wolfgang Egger elmondta, hogy az új Sealion 7 „több, mint egy egyszerű SUV”. Ez „egy különleges életmód kifejezése”. Egger a Lamborghini, Alfa Romeo és Audi modellek ikonikus dizájnjairól ismert.
A Párizsi Autószalonon más BYD modelleket is bemutattak, köztük a DOLPHIN-t és az ATTO 3-at, amelyek szintén az Ocean sorozat részét képezik, és hozzájárulnak a BYD európai piacra történő belépésének erősítéséhez. Mindezek fényében nem meglepő, hogy már most igen nagy figyelem kíséri a Sealion 7-et, amit nem véletlenül mutattak be Párizsban. Ugyanis a Sealion 7 jó eséllyel az európai piacokra is hamarosan eljut, ahol megküzdhet a legnépszerűbb elektromos autóval, a Tesla Model Y-nal. Források szerint a BYD Sealion 7 kiváló kiegészítője lesz az európai piacnak.
A Sealion 7 az első elektromos jármű, amely a továbbfejlesztett e-Platform 3.0 Evo platformon közlekedik, amely a BYD ígérete szerint gyorsabb töltést és jobb teljesítményt tesz lehetővé. A megnövelt tengelytávnak köszönhetően pedig a sportos megjelenésű elektromos SUV tágas belső térrel bír, amely a BYD legújabb szoftverével és csatlakozási technológiájával van felszerelve. A platform továbbfejlesztése a BYD Sealion 7 által különösen kompetitív az elektromos autók piacán.



A dolgok jelen állása szerint az európai értékesítés még az idén meg fog kezdődni. Angliában 2025 elején bukkanhatnak fel az első darabok. Bár árakról még nem esett szó, a kontinensen a szakértők 45 000 euró környéki alapárral számolnak.
Méret szempontjából a Sealon 7 4830 mm hosszú, 1925 mm magas és 1620 mm széles. Technika szempontjából az autó felépítése már a Cell-to-Body technológián alapul (amelyben az akkumulátorcellák közvetlenül az alvázban vannak), az akkupakk pedig természetesen LFP kémiás. A belépő szintű Sealion 7 Comfort egyetlen 308 lóerős motort kapott a hátsó tengelyére, valamint egy 82,5 kWh-s akkumulátort. A legkönnyebb változat, 2225 kg-ot nyom, és 6,7 másodperc alatt képes letenni a 0-100 km/h gyorsulást. Az új e-Platform 3.0 Evo segítségével a BYD Sealion 7 előnyei kiemelkedőek az elektromos SUV-k között.
A középső fokozatú Design egy további 215 lóerős motorral egészíti ki az első tengelyt. Az extra motor 2340 kg-ra növeli az autó tömegét, míg a teljesítményt pedig 523 LE-re. A csúcskategóriás Excellence ugyanezt a hajtásláncot használja, de nagyobb, 91,3 kWh-s akkumulátort kapott. Ezzel a nagyobb akkumulátorral és extra belső tételekkel (beleértve a nappa bőr üléseket és a head-up kijelzőt) a Sealion 7 2435 kg-ot nyom. Mind a Comfort, mind a Design kivitelek 150 kW-tal tölthetők DC töltőn, míg a csúcskivitel esetében 230 kW a vonatkozó adat. A hőszivattyú minden változatban alapfelszereltség. Ezáltal a BYD Sealion 7 valóban lenyűgöző jármű.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!