A Volkswagen Csoport bevételeinek jelentős része eddig Kínából érkezett, azonban az elmúlt néhány évben gyökeresen átrendeződtek a dolgok, különösen az elektromos autók terén. Ennek következtében a vállalat eladásai visszaestek, így valamit kezdeni kellett a helyzettel, melyre a megoldás az XPeng-gel közös munka lett.
A kooperáció első elektromos autója 2026-ban érkezhet, ami a Volkswagen berkein belül csak az „In China, For China – Kínában, Kínáért” néven forog. A Volkswagen részéről az együttműködést a Cariad szoftverrészleg fogja biztosítani és már pár technológiai részlet is ismertté vált az elmúlt időszakban arról, hogy a német fél milyen területeken dolgozik nagy erőkkel. Azt már tudni, hogy a közös munka gyümölcseként megszülető elektromos autók alapját a CEA, vagyis a China Electronic Architecture platform adja. Márciusban a VW már meg is mutatott egy sejtelmes körvonalú vázlatot a készülő autóról, amit vélhetően már erre a platformra álmodtak meg.
Az új CEA platform bevezetésével a Volkswagen márka tovább szabványosítja helyben gyártott modellportfóliójának digitális architektúráját, ami révén 40 százalékos költségcsökkentés érhető el a MEB platformhoz képest. De nem is a fizikai megépülés itt a fő lényeg, hanem a szoftveres rész, melyre a Volkswagennek nagyon rá kell feküdnie. Ehhez pedig az évekkel ezelőtt létrehozott Cariad dedikált csapat (Cariad China) lehet a megoldás. Herbert Diess által alapított divízió jelenleg egy másik VW csapattal (VCTV – Volkswagen China Technology Company) és az XPeng mérnökeivel próbálja megtalálni a legmegfelelőbb megoldást a jövő elektromos VW modelljei számára.
Továbbá a csapat közösen azon dolgozik, hogy erősítsék a szoftver-orientált megközelítést és előmozdítsák a legkorszerűbb funkciókat, azaz az automatizált vezetés és a következő generációs kapcsolódási lehetőségek fejlesztését. Ezen törekvések egyik szülötte a „zónás E/E architektúra”. Az ilyen e-autókban majd három, kifejezetten nagy számítási kapacitással bíró központi számítógép veszi át az elektronikus funkciók irányítását. Ez 30 százalékkal csökkenti az ECU-k számát, így jelentősen csökkenti a költségeket és a rendszer bonyolultságát, ugyanakkor növeli a teljesítményt és a biztonságot.
Az új architektúra hatékony felépítésének és nagy számítási teljesítményének köszönhetően még az olyan összetett alkalmazások is, mint az autonóm vezetési funkciók lényegesen gyorsabban és könnyebben integrálhatók. A rendszer szoftverfrissítései is sokkal hatékonyabban fejleszthetők és telepíthetők az ügyfelek járműveire. Így a CEA-val a Volkswagen megteremti annak előfeltételét, hogy a vásárlás után is személyre szabott digitális szolgáltatásokat kínáljon ügyfeleinek.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!