A Suzuki Motor Corporation Milánóban leplezte le első sorozatgyártású tisztán elektromos járművét (BEV), az e-VITARA-t. A modell gyártása 2025 tavaszán indul Indiában, a Suzuki Motor Gujarat üzemében, és várhatóan a jövő nyár folyamán kerül forgalomba Európában, Indiában és Japánban.
Az e-VITARA az „eVX” nevű koncepciómodell alapján készült, amelyet először a 2023 januárjában megrendezett indiai Auto Expon mutattak be, majd ugyanabban az évben a JAPAN MOBILITY SHOW-n is bemutatták. Az e-VITARA a Suzuki első globális akkumulátoros elektromos járműve (BEV), amely kiemelkedő stratégiai fontossággal bír a vállalat számára.
Az e-VITARA az „Élménydús és Sokoldalú Terepjáró” (Emotional Versatile Cruiser) koncepcióra épült, ötvözve a legmodernebb technológiákat az erőteljes megjelenéssel. Az autó lendületes vezetési élményt nyújt, amit az „ALLGRIP-e” elektromos összkerékhajtási rendszer tesz teljessé. Ez a rendszer nemcsak a Suzuki hagyományos terepjáró képességeit biztosítja, hanem kiemelkedő teljesítményt is nyújt. Az újonnan kifejlesztett „HEARTECT-e” platformot kifejezetten elektromos járművekhez tervezték.
A „High-Tech és Kaland” (High-Tech & Adventure) tervezési filozófia ötvözi a modern elektromos autók stílusát az SUV-k masszív megjelenésével, kalandvágyat ébresztve az autósokban. A modell jellegzetességei közé tartoznak a nagy méretű gumiabroncsok és a hosszú tengelytáv. A belső térben a „High-Tech és Kaland” hangulatot tükröző korszerű kijelzők, robusztus megjelenésű panelek és középkonzol dominálnak, melyek tovább erősítik a kalandos életérzést.
Az elektromos hajtáslánc része az eAxle, amely integrálja a motort és az invertert, míg a lítium-vas-foszfát akkumulátorok megbízhatóságot és biztonságot biztosítanak. Ez a megoldás teszi lehetővé a dinamikus gyorsulást álló helyzetből, valamint az erőteljes előzési gyorsítást.
Az „ALLGRIP-e” egy elektromos összkerékhajtási rendszer, amely ötvözi a Suzuki szakértelmét a négykerékhajtás terén az első és hátsó egymástól független eAxle tengelyekkel. Ez a rendszer nemcsak nagy teljesítményt biztosít, hanem gyors reakciókat és precíz irányíthatóságot is nyújt. A „Trail” üzemmód segíti a haladást nehéz terepen, a kipörgő kerekek fékezésével és a nyomaték hatékony elosztásával.
Az új platform könnyű szerkezetű kialakítással és nagyfeszültség-védelemmel rendelkezik, miközben tágas belső teret kínál. Az akkumulátor kapacitásának növelése érdekében az alsó padlólemezről eltávolították az alsó merevítő elemeket.
Szuzuki Oszamu, a vállalat elnöke pedig így nyilatkozott: „Az e-VITARA az első elektromos modellünk, amelyet körültekintő fejlesztés során hoztunk létre annak érdekében, hogy könnyen használható elektromos járművet biztosítsunk vásárlóink számára. A karbonsemleges társadalom felé vezető úton a vásárlói igényekhez igazodva különféle megoldásokat kínálunk, ideértve az akkumulátoros elektromos járműveket (BEV), a hibrid járműveket és a sűrített földgáz (CNG) meghajtású járműveket. Az e- VITARA bevezetése jelentős mérföldkövet jelent a karbonsemlegesség eléréséhez. Az új modellünk bevezetését követően az egyes országok és régiók igényeihez igazítva tovább bővítjük elektromos modellkínálatunkat és mobilitási szolgáltatásainkat.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!