Az Audi új belépő szintű verziót kínál a tisztán elektromos A6 e-tron modelljéhez, kisebb akkumulátorral és hátsókerék-meghajtással, valamint egy kedvezőbb árú, összkerék-meghajtású változattal. Az új hajtásváltozatok már rendelhetők, az elektromos szedán Németországban az új alapmotorral 62 800 eurós kezdőáron érhető el.
Az Audi A6 elektromos változata az A6 e-tron lett végül, és a típus azért úszta meg az átnevezést, mert páros szám van a nevében. Az Audi jelenlegi termékvonalában az elektromos változatok kapják a páros számokat, elég csak a Q4, vagy Q8 e-tron modellekre gondolni. Az A6 e-tron termékcsalád bevezetését igen alapos tervezés előzte meg, hiszen az A6 már egy bejáratott kategória, már csak ezért sem engedhette meg magának a márka, hogy itt hibázzon.
A koncepciót már 2021-ben megmutatta az Audi, majd a folyamatos reszelgetésekkel végül idén nyáron mutatkozott be a végleges modellkínálat: az Audi A6 e-tron performance34 hátsókerék-hajtással és 270 kW-os rendszerteljesítménnyel, illetve az S6 e-tron56 quattro hajtással és 370 kW teljesítménnyel. Mindkét modell kívánatos lett, ez nem vitás. Azonban várható volt, hogy hamarosan további kivitelekkel érkezik az Audi, ami pár hónappal a premier után meg is történt, további két változattal bővült az A6 e-tron család.
Az egyik újdonság egy belépő szintű modell, ami egyszerűen csak A6 e-tron nevet kapta. Ez egy szintén hátsókerék-meghajtású autó lett, kisebb akkuval és pár karcsúsítással, ám az ára is kedvezően alakult ennek megfelelően. A németországi alapára 62 800 euró. Az új alapmodell a 210 kW-os hátsókerék-hajtást 83 kWh-s akkumulátorral (nettó 75,8 kWh) kombinálja, míg az összes többi hajtásváltozat a nagyobb, 100 kWh-s akkumulátort (nettó 94,9 kWh) használja. A maximális DC töltési teljesítmény 225 kW, mint a többi modell esetében. A hatótáv a kiviteltől függően (szedán, Sportback, vagy Avant) alakulhat 598 és 627 km között.
A másik újdonságban a Quattro hajtásé a főszerep, ez az autó lett az Audi A6 e-tron Quattro. Nevéből adódik, hogy itt már összkerékhajtásról beszélhetünk, 315 kW teljesítmény és 100 kWh kapacitású akkupakk mellett. A kivitel német alapára 79 800 euró, hatótávja a kasztni formájától függően 685 és 716 km lehet.
A6 e-tron | A6 e-tron Performance | A6 e-tron quattro | S6 e-tron quattro | |
---|---|---|---|---|
Hajtáslánc | RWD | RWD | AWD | AWD |
Teljesítmény (Launch Control esetén) | 210 (240) kW | 270(280) kW | 315 (340) kW | 370 (405) kW |
Gyorsulás (Launch Control esetén) | 7.0 (6.0) s | 5.4 (5.4) s | 4.7 (4.5) s | 4.1 (3.9) s |
Végsebesség | 210 km/h | 210 km/h | 210 km/h | 240 km/h |
WLTP hatótáv (Sportback esetén) | 627/598 km | 750/720 km | 716/685 km | 670/640 km |
Akkupakk kapacitása | 83 kWh | 100 kWh | 100 kWh | 100 kWh |
DC töltési teljesítmény | 225 kW | 270 kW | 270 kW | 270 kW |
DC töltési idő10-80% | 21 perc | 21 perc | 21 perc | 21 perc |
Alapár (Sportback esetén) | 62 800/64 450 Euró | 75 600/77 250 Euró | 79 800/81 450 Euró | 99 500/101 500 Euró |
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!