A Porsche Taycan iránti kereslet idén jelentősen csökkent a tavalyi évhez képest, hasonlóan a Panamera eladási mutatóihoz, amelyek szintén jelentős visszaesést mutatnak.
A Porsche bejelentése szerint az idei év első kilenc hónapjában világszerte 14 042 darab Porsche Taycant szállítottak le, ami a tisztán elektromos modell eladásainak 50 százalékos visszaesését jelenti az előző évhez képest. A cég ezt többek között az éppen zajló modellfrissítéssel magyarázza.
A német autógyártó korábban azt tervezte, hogy 2030-ra eladásainak 80 százaléka tisztán elektromos autókból fog állni, azonban most már óvatosabb megközelítést alkalmaz ennek az elvárásnak a kommunikálásában.
A Porsche úgy véli, hogy a teljes átállás az elektromos autókra hosszabb időt fog igénybe venni, mint ahogyan azt korábban tervezték. Bár a vállalat technikailag készen állna arra, hogy 2030-ra az eladott járművek 80 százaléka elektromos legyen, ez csak akkor valósulhat meg, ha a vásárlói igények megfelelően alakulnak, és az elektromobilitás terén is kellő mértékű fejlődés történik a Porsche Taycan modell elterjedésével együtt.
Érdemes megemlíteni, hogy a belső égésű motorral szerelt Panamera modellből 2024 első három negyedévében mindössze 21 506 darab kelt el, ami 20 százalékos visszaesést jelent. Ezzel szemben a 911-es sportautó továbbra is rendkívül népszerű, 39 744 eladott példánnyal, ami 2 százalékos növekedést mutat. Összességében a Porsche 2024 első kilenc hónapjában világszerte 226 026 új autót értékesített, ami 7 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest, amelyben a Porsche Taycan eladások is részt vettek.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!