Az emberek elégedetlenek, az elektromos autók nem fogynak, és most először a Volkswagen valószínűleg bezárhatja egyik európai gyárát – az Audi Q8 E-Tron-t gyártó, élvonalbeli brüsszeli üzemet.
Jó ideje tudni, hogy az európai autógyártók által előállított elektromos autók a kínai versenytársakkal nem fognak tudni hosszú távon versenyezni, legalábbis ár szempontjából biztosan nem. Pedig a kínai elektromos autók ma már erősen meg tudják közelíteni egy Volkswagen nyújtotta minőséget is. Erre senki nem panaszkodhat napjainkban, főleg az Európába kerülő kínai modellek kapcsán. De a kínai „invázió” csak egy dolog, Európában az egész autóipar szenved, hiszen jelenleg nincs akkora fizetőképes kereslet, ami felszippantaná azt az autómennyiséget, ami hozná többek között a Volkswagen Csoport vezetése által elvárt számokat, legyen szó elektromos, vagy belsőégésű motoros autókról.
Tehát rengeteg probléma van amit meg kell oldani, vagy szélsőséges esetben akár a hosszútávú fennmaradás is kétséges lehet a VW számára, ide értve a Csoport alá tartozó márkákat is. A legfontosabb kérdés talán a költségek csökkentése lehet, aminek megvalósítására már tavaly programot indított a Volkswagen. A 2023-ban indított költségcsökkentési program célja az volt, hogy 2026-ig tízmilliárd euróval javítsa a mérleget, de az új megrendelések gyenge alakulása tovább rontott a helyzeten. Éppen ezért szeptember elején már arról szóltak a hírek, hogy sok évtizedes története során először gyárakat kénytelen bezárni a VW konszern itt Európában, leginkább Németországban. Nem sokkal később, október elején már tudni lehetett az első áldozatát a költségcsökkentéseknek.
Az osnabrücki VW-gyár nem kap új megbízást 2026 húsvétjától további járművek gyártására, és ha igazak a legújabb hírek, akkor már megvan a következő üzem, amit hasonló okokra hivatkozva be fog zárni a konszern: ez pedig az Audi híres brüsszeli üzeme lehet.
Az üzemben készül jelenleg még az Audi Q8 e-tron, ám ennek gyártását szinte biztosan át fogják telepíteni egy másik telephelyre, mivel a brüsszeli egység adottságai miatt nem lehetséges a bővítés. Az ottani gyár vasútvonalak között fekszik, így kizárt annak bővítése olyan fontos és költségcsökkentő egységek nélkül, mint mondjuk egy festőrészleg. Ide már máshol gyártott, kész darabokat szállítanak csak, mely igen költséges dolog. Jelen helyzetben az ilyen költségesen fenntartható üzemek jó eséllyel a bezárás áldozatává válnak, aminek sajnos már megvannak az előjelei. Hiszen meg nem erősített információk szerint a Q8 e-tron elköltöztetése után nem tervezi másik modell gyártását idehozni, ami sajnos az itt dolgozó közel 3000 ember munkahelyébe is kerülhet.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!