A Kia a 80. évfordulója alkalmából elektromos változatot készített az ikonikus Kia Pride modellből. A Pride EV, amelyet a brit Electrogenic segítségével alakítottak át, megőrzi az eredeti 1996-os modell jellegzetességeit, de teljesen új, elektromos hajtáslánccal rendelkezik. A „restomod” Pride motorja 107 lóerős teljesítményre képes, és két darab 10 kWh-s akkumulátort használ, amelyek akár 120 mérföldes (kb. 193 km) hatótávot biztosítanak egyetlen töltéssel, Eco módban.
Az autó három vezetési módot kínál: Eco, Sport és Auto. Az Eco mód optimalizálja a hatótávolságot, míg a Sport mód maximális teljesítményt és 8 másodperces gyorsulást nyújt 0-ról 100 km/h-ra. Az Auto mód az elektromos járművekre jellemző simább vezetési élményt biztosít, enyhe regeneratív fékezéssel. Az eredeti ötfokozatú manuális sebességváltót is megtartották, így a Pride EV izgalmas és nosztalgikus vezetési élményt kínál.
A szívátültetésen átesett Kia Pride esetében a nagyobb, 1324 köbcentis négyhengeres motor helyére egy elektromos hajtáslánc került, amely az üzemanyag-rendszerrel és a 37 literes benzintartállyal együtt került eltávolításra. Az eredeti motor teljesítménye 61 lóerő volt, amelyhez képest az elektromos változat 109 lóereje több mint 78%-os teljesítményjavulást jelent. Hasonló mértékű előrelépést értek el a nyomatéknál is, amely 135 Nm-ről 235 Nm-re emelkedett.
Az áramellátást két darab 10 kWh kapacitású akkumulátorpakk biztosítja, amelyek közül az egyik a motortérben, a másik pedig a kissé megemelt csomagtérpadló alatt helyezkedik el. Az eredeti üzemanyagtöltő-nyílás helyére egy Type 2 töltőcsatlakozó került, amely egy 3,3 kW-os beépített töltőhöz csatlakozik. A Pride EV egy hagyományos konnektorról vagy fali töltőről nagyjából hat óra alatt tölthető fel teljesen, 1-ről 100 százalékra.
A Kia Pride EV nem kerül kereskedelmi forgalomba, mivel egyedileg, csak erre az alkalomra készült. Az autó kialakítása során a régi és új elemeket ötvözték: a belső tér retró hangulatot áraszt, de modern elemekkel, például a lime zöld díszítésekkel és a digitálisan átalakított műszeregységgel lett kiegészítve, amely most az akkumulátor töltöttségi szintjét is mutatja.
Ez az egyedi projekt, amelyet az oxfordshire-i Electrogenic műhelyében végeztek, bemutatja Kia elkötelezettségét az elektromos autók iránt, és jól illeszkedik a vállalat jövőbeli terveihez, amelyek szerint 2027-ig 15 elektromos modellt kívánnak bemutatni világszerte.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!