A Ford megkezdte az új, teljesen elektromos Capri sorozatgyártását Kölnben. Az Explorer mellett most már két elektromos modell készül Németországban
A Ford jó érzékkel nyúl hozzá azon modelljeihez, melyek esetében az elektromos átállítás a cél. Legyen szó éppen az Explorer, a Transit, vagy éppen a legendás Mustang esetéről. Az eredmény minden esetben egy kiváló elektromos autó lett és a legutolsó ilyen próbálkozásuk a Capri esetében is hasonlóan sikeresnek tűnik. A legfrissebb hírek szerint pedig már a gyártás beindításán dolgozik a Ford.
Az első hírek a Capri feltámasztásáról természetesen autós magazinok által lett megszellőztetve még márciusban, nem sokkal később júliusban pedig már a Ford maga jelentette be a típus érkezését. A Ford szerint ez lesz első európai tervezésű elektromos modelljük, direkt európai vásárlóknak, ami a gyártó meghatározása szerint egy „sportos SUV kupé”.
Az autó a kinézet szerint egy, míg tudásban ezen lemezek alatt 3 felszereltségi szinten vehető meg: Standard Range RWD, Extended Range RWD és Extended Range AWD. Az autó a Volkswagen MEB platformjára épül, továbbá a Capri esetében minden kivitel gyomrában NMC cellák kerülnek beépítésre, az LFP itt nem rúg labdába.
Tudásban az Explorer adattáblája sejlik fel, hiszen a hajtásban a VW legújabb fejlesztése, az APP550 kap szerepet 125 és 250 kW teljesítménnyel és 11 kW töltési teljesítménnyel AC ágon.
Standard Range RWD | Extended Range RWD | Extended Range AWD | |
---|---|---|---|
Meghajtás | RWD | RWD | AWD |
Teljesítmény | 125 kW | 210 kW | 250 kW |
Nyomaték | 310 Nm | 545 Nm | 134+545 Nm |
Gyorsulás | – | 6.4 s | 5.3 s |
Végsebesség | 190 km/h | 190 km/h | 190 km/h |
WLTP hatótáv | – | 627 km | 592 km |
Akkupakk | 52 kWh | 77 kWh | 79 kWh |
DC töltési teljesítmény | 145 kW | 135 kW | 185 kW |
DC töltési idő 10-80% | 25 perc | 28 perc | 26 perc |
Árak(Németország) | 44 950 euró | 51 950 euró | 55 950 euró |
Bár a Ford még hivatalosan jelentette be, de a kölni gyár szakszervezetéhez már eljuttatta az infókat a Capri gyártásáról, amiről Benjamin Gruschka, az üzemi tanács elnöke beszélt a helyi médiának: „Ez fontos mérföldkő a kölni gyár és alkalmazottai számára az iparágban általában nehéz időkben” – szólalt meg Gruschka a Kölner Stadt-Anzeiger című lapban. A kölni termelést évi 250 000 darabra tervezik, ami jelenleg felfuttatás alatt áll. Októbertől naponta több mint 600 jármű készülhet az üzemben, kétműszakos munkarendben. A Ford körülbelül 13 000 embert foglalkoztat Kölnben.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!